Gran Canaria

Strekkoden!

Glad i forumet
Noen som har steder / hotell å anbefale? Eller steder dere har vært som dere IKKE anbefaler..

Vi er så i tvil..  Noen anbefaler Playa del Ingles, noen anbefaler, Bahia Feliz mens andre HATET Bahia Feliz. Vi skal dra i tre uker med to barn (2,5 år og 5 mnd), så tips mottas med STOR takk! :-)

(dyttehjelp!!)

Her var vi 2 uker i februar/mars:
http://www.apollo.no/no/hvor-vil-du-reise/europa/spania/grancanaria/playadelingles/accomodations/pages/parquecristobalw1011w1112.aspx

Helt genialt. Små bungalower vi bodde i, med en liten gressplen utenfor. Siden vi har en gutt som var akkurat litt liten til bassenget, så kjøpte vi et lite plaskebasseng til å ha utenfor. Så kunne han bade mens vi solte oss. Trygt, rent (vasket 5 dager i uka) og deilig. Veldig nærme til kjøpesenteret (5 min å gå) og ellers var det ingen problem å leie bil. Vi trivdes kjempegodt der i alle fall. (Vi hadde ikke all inclusive, bare frokost)

Vi var i 2 uker - ganske nylig, i Arguineguin. Bodde på "Sunving resort and spa". Synes egentlig det var en veldig grei plass å bo når man drar med små barn. Lå greit til for å dra å spise på restauranter eller ta buss for å komme seg til andre ting man ville gjøre. Veldig fornøyd med babybassenget der, som passet veldig fint for de minste ungene. Kort vei til å bade i havet også :) Et lite minus er mye lyd på underholdninga på kveldstid - om man har leilighet som ligger mot scena - men de er senest ferdig kl.10.

Parque Christobal var jeg faktisk ifjor, men jeg likte ikke beliggenheten så godt?! Men kanskje det bare var emg.. Men utrolig flott det området ja!!!!! :-)

Hehe. Alle liker jo forskjellig. VI likte oss veldig godt der, og de vi reiste sammen med var der for andre gang da. Kommer jo litt an på hvor nærme stranden en vil være og sånn også. :)

Var på Bahia feliz i februar med 2 små på under 2 år. helt hærlig. har hvert på samme sted 3 ganger. kjempe barnevennlig, stille og rolig, bamse klubb, bassenger for store og små og liten strand.Har ligget på Tres Vidas, store fine leiligheter med stor veranda.Nå lå vi på Las Pitas leilighetene også med fin utsikt, de var også fine og grei str.:)

rolig og fin plass og man kan ta buss og taxi rett ved til hele øya.

jeg anbefaler jo selvsagt den plassen kun av erfaring. vi dro jo rundt på mange andre steder og synes det er mange plasser som er mer masete.

anbefaler bahia feliz på det sterkeste jeg da:)

*savne savne* vi hadde tvillingvogn (carene doubel swing) den funka som bare det på vei, grus, stranda, i bagasjen på vanlig personbiler og busser og trapper.

Hyggelig og mange koslig resturanter der:)

Jeg ahr vært på Playa del ingles flere ganger. Veldig fint der asså, maten og servicen kan jeg i alle fall skryte av :) men om dere skal dit er d greit å veldge hotell i område rundt et kjøpesenter som heter cita , der er d veldig mye roligere. i lå på et hotell som heter arco iris, der kun 5 min å gå til stranda også! Ve et annet kjøpesenter som heter jumbo er d mye mer festing og høy musikk, og utestedene der nede stenger ikke før 7 på morran. Med tanke på at dere har med dere barn. Ellers om dere velger å dra dit, må dere ta turen til palmitos park, barna vil stortrives der :)

anfi del maremoticon

Jeg vurderer sterkt å reise til Bahia Feliz med mine to gutter i sommer. Har vært der 2 ganger før med barn og syns det er supert! Har pleid å bo på Monte Feliz, men siden det er stengt nå ble vi anbefalt Playa Feliz av guttas grandtante (som bor rett ved) siden de har aircondition på rommene =) Har kikket på hotellet på Star Tour sine sider og hotellet har alt vi trenger, bamseklubb, barnebasseng og trådløst internett i leilighetene (til mamma'n etter at gutta er i seng=))
Området er stille og rolig, restaurantene har god mat og er veldig barnevennlige, et lite "senter" med små butikker, det er lekeplasser og lett å ta bussen rundt til andre byer, slik som Playa del Ingles, Vecindario og Las Palmas =)
Stranda er ikke akkurat den fineste, men helt grei =)
Mitt inntrykk av Playa del Ingles er at det er mer for partyglad ungdom. Har ikke feriert i den byen, men har vært innom noen ganger for å ta en tur på byen og for å shoppe.

Skulle jeg reist til Gran Canaria igjen med mine to små så hadde jeg ikke vært i tvil om hvor jeg skulle reist; Amadores!
En fantastisk flott strand, veldig barnevennlig område og veldig rolig om kveldene.
Ønsker man mer liv er det bare å ta buss/taxi eller spasere langs den fantastiske stien over til Puerto Rico.
I Amadores er det mange flotte hoteller, reiser vi igjen så vil vi ligge litt nærmere stranden siden vi nå har barn.
Se info: http://www.ving.no/kanarioyene/amadores

vi trivdes godt på maspalomas .der var det mange med små barn..Gang avstand til playa de ingles (club vistaflor, helt grei standard)

Var på Gran Can sist uke og da fikk vi bo gratis på anfi del mar(fordi svoger i slekt med de som driver det), beste resortet på øya.
Men dette er time-share leiligheter...

Snikesnuppa skrev:
IKKE REIS TIL PLAYA DEL INGLES MED BARN! Det er den mest festpregete og utrygge byen på Gran Canaria. Vi har ikke lært, var der 2 ganger fordi vi likte hotellet så godt. Men hver gang ble vi frastjålet både telefon og penger på gata... Klipte av magetaskene våre uten at vi var klar over det tydeligvis. Skjønner ikke at det er mulig en gang, men frekke er de visst...

Man reiser til Playa hvis man er ungdom og skal fyllefeste og ikke er redd for lommeboka si... de står på gata og drar deg inn her og der på useriøse ekle plasser...

Dere må ha vært max uheldige. dumt at dere fikk et sånt inntrykk av plassen, er egentlig ikke så gæærnt der asså! jeg har vært der 4 ganger, og aldri opplevd noe sånt. Men som jeg skriver i et tidligere innlegg her så må man bo på den siden av playa del ingles som er nermest maspalomas på en måte. Andre veien er d MYE mer festing og absolutt IKKE barnevennlig!

Back
Topp