Gradert sykemelding

Viica

Forelsket i forumet
Noen andre her som har hatt eller har gradert sykmelding? Hvordan har dere løst det? Jeg er 50% sykmeldt frem til juleferien. Er det innafor å jobbe feks mandag, tirsdag og halve onsdag og resten av uka sykmeldt?

Noen andre her som har hatt eller har gradert sykmelding? Hvordan har dere løst det? Jeg er 50% sykmeldt frem til juleferien. Er det innafor å jobbe feks mandag, tirsdag og halve onsdag og resten av uka sykmeldt?
Dette må du og leder finne ut av

Jeg jobbet sånn en periode. Men da var vi to som var 50%, så vi utfylte hverandre. Endte tilslutt opp med to dager en uke, tre dager andre uken.. men jeg jobber i barnehage, og det var vanskelig med halve dager.. vil si det er innafor så lenge jobben har mulighet til det

Jeg styrer stort sett dagene mine selv, men jobber stort sett hele mandag, fri tirsdag og halve dager onsdag, torsdag og fredag:) forrige gang jobbet jeg kun halve dager hver dag- men dette er opp til jobben også- ville snakket med leder!

Du må gå i dialog med leder for å finne ut av hvordan dere løser det.

Jeg har ulik erfaring med ulike arbeidsgivere. Jobber som lærer, så det er litt annerledes enn på andre arbeidsplasser, vil jeg tro. Uansett, på min forrige arbeidsplass fikk jeg beskjed om hvor mye undervisning jeg skulle ha, så plottet jeg timer selv. På denne arbeidsplassen har ledelsen lagt kabalen for meg, men jeg har sagt noe om hvilke arbeidsoppgaver som er for belastende for meg nå. Nå er jeg 60% sykmeldt og jobber to halve og en hel dag.

Jeg var 40% sykemeldt i 4 uker. Det var godt å ha noen dager på å hente seg inn igjen :)

Det er lurt å tenkte gjennom hva som er mest belastende og mest avlastende for deg, så snakker du med leder så raskt som mulig. Om du har halve dager, 2 hele dager og en halv kommer an på hva som er mulig på jobben din og hva som er best for deg :)

Back
Topp