Hei, alle sammen.
På onsdag er jeg i uke 25, og den siste måneden har jeg følt at det er utfordrende å jobbe hundre prosent. Søvnen varierer og er preget av å være av lavere kvalitet enn før. I tillegg er det mange fysiske endringer som høy puls, halsbrann etc.
Jeg sliter veldig med å godta helt at jeg ikke kan gi akkurat det samme som før svangerskapet, men forsøker å lytte så mye jeg kan til kroppen. Likevel er jeg helt kjørt når jeg kommer hjem etter jobb. Har skikkelig hodepine - uansett om jeg drikker mye, spiser nok og får luft ila arbeidsdagen.
På fredag skal jeg til fastlegen, og kjenner jeg gruer meg til å ta opp temaet om gradert sykemelding. Jeg forventer at jeg kan yte det samme som før svangerskapet, og jeg hadde forventet å jobbe hundre prosent helt frem til termin. Om ikke langt ut i tredje trimester.
Det føles veldig ut som en tapt kamp at jeg må delvis kaste inn håndkle fire uker før tredje trimester, men jeg finner verken energi eller fokus nok til å klare noe annet.
Er det noen andre som er gradert sykemeldt eller som begynner å føle på et behov for en slik tilrettelegging?
På onsdag er jeg i uke 25, og den siste måneden har jeg følt at det er utfordrende å jobbe hundre prosent. Søvnen varierer og er preget av å være av lavere kvalitet enn før. I tillegg er det mange fysiske endringer som høy puls, halsbrann etc.
Jeg sliter veldig med å godta helt at jeg ikke kan gi akkurat det samme som før svangerskapet, men forsøker å lytte så mye jeg kan til kroppen. Likevel er jeg helt kjørt når jeg kommer hjem etter jobb. Har skikkelig hodepine - uansett om jeg drikker mye, spiser nok og får luft ila arbeidsdagen.
På fredag skal jeg til fastlegen, og kjenner jeg gruer meg til å ta opp temaet om gradert sykemelding. Jeg forventer at jeg kan yte det samme som før svangerskapet, og jeg hadde forventet å jobbe hundre prosent helt frem til termin. Om ikke langt ut i tredje trimester.
Det føles veldig ut som en tapt kamp at jeg må delvis kaste inn håndkle fire uker før tredje trimester, men jeg finner verken energi eller fokus nok til å klare noe annet.
Er det noen andre som er gradert sykemeldt eller som begynner å føle på et behov for en slik tilrettelegging?
Jeg er gradert sykemeldt slik at jeg har kortere dager. Jeg må fortsatt ha en lur på 1-2 timer hver dag når jeg kommer hjem fra jobb
Føler at det ikke er så mye mer som kan tilrettelegges heller når jeg ikke har tunge løft, mye stress eller noe annet som kan justeres på. Er rett og slett at jeg trenger mer hvile…

Ja mitt første svangerskap, jeg fikk ikke kost meg noe særlig de første 3 månedene, ettersom leder var på svært ofte. Jeg er fortvilet og leimeg og søker meg vekk, men tviler på at jeg får ny stiling før jeg er ferdig med permisjoner.
usikker på hvor mye forbundet kan bidra med. Og usikker på hvor mye styr jeg orker før permisjon i juni. Jeg er også avhengig av å klappe egoet til leder slik at hun ikke nekter meg å ta ut ferie nå og lager et nytt problem jeg må løse med nav og Hr. Ble nektet ferie ubegrunnet her for en måneds tid siden, var snakk om en dag og var 100% sykmeldt. Det oppleves som fiksjon hele greia, jeg har aldri hørt om en arbeidsgiver som ikke ønsker å ha folk i jobb. Jeg opplever at arbeidsgiver vil få meg til å si opp.