Vi har valgt gradert permisjon to ganger. Med nr 1 begynte jeg å jobbe når han var 6 mnd og nr 2 var 4 mnd. Jobbet 40% begge gangene. Har fungert kjempe bra for oss. Er fortsatt i permisjon med nr 2 og jobber 2 dager per uke. Samboer har fått større tilknytning til barna på denne måten. Han setter stor pris på å kunne følge de fra så ung alder og prøve seg ut på egenhånd (slippe å ha meg som har mine måter å gjøre ting på

). Fordelen min er at jeg også får hvert hjemme over lengre tid og samtidig få litt annen input i hverdagen. Jeg elsker barna mine over alt på jord og finner på masse sammen med de (i går var det både sykkeltur og strandtur), men jeg er ikke laget for bare å være 100% mamma. Tenker også at pappaen er en like viktig tilknyttningsperson som meg så barna er i de beste hender når jeg er på jobb (selv om klærne noen ganger blir tatt på litt feil og det ikke blir lange trilleturer, men heller en bil tur

). Resultatet er at far kan gjøre alt ift barna, inkl legging og opp om natta. Selv om mammahjerte noen ganger savner en som klenger seg rundt mamma, har ordning med gradert permisjon fungert veldig bra for oss.
Så kan du bare endre underveis hvis du ikke synes at det fungerer