Gradert permisjon?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som vet hvordan man gjør dersom barnefar skal ha gradert permisjon?
Han har trolig ikke mulighet til å ta 10 uker sammenhengende, så blir nok å ta det gradert med et par dager i uken.
Men må jeg da også ta det gradert samtidig med han?
Om han for eksempel skal jobbe to dager i uken, må jeg da ha gradert permisjon disse to dagene?
Hvordan er dette når mor er sykmeldt? Kan man være sykmeldt og i permisjon samtidig???
For jeg kan ikke jobbe et par dager i uken (finner ut med lege hvordan tiden fremover blir).

Og må man søke til Nav om bestemte ukedager barnefar skal ha permisjon, eller kan man bare si at han skal jobbe to dager i uken?

Jeg har lovpålagt ferie i juli, så får jo overført fire uker til etter permisjonen min. Også får jeg fire uker ferie igjen neste juli, så håper da på barnehagestart august 2016. Men kan jeg ha ferie når barnefar har permisjon, eller, må jeg ferien dager han jobber?

Sånn jeg har forstått det er det ikke krav til at mor skal være i altivitet mens pappa tar ut perm, så lenge det er fedrekvoten og ikke fellesperioden han tar av.. så om du er sykemeldt, tar ut ferie eller ulønnet perm spiller ingen rolle..

Sånn jeg har forstått det er det ikke krav til at mor skal være i altivitet mens pappa tar ut perm, så lenge det er fedrekvoten og ikke fellesperioden han tar av.. så om du er sykemeldt, tar ut ferie eller ulønnet perm spiller ingen rolle..
Dette jeg har lurt på ja. Om det er krav til aktivitet.

Du kan ta feriedager eller ulønnet permisjon, men dere kan ikke ha "foreldrepermisjon" samtidig. Så hvis han tar gradert permisjon samtidig som du tar permisjon, så må din også graderes. Ang hvilke dager som skal være permisjon, er det en avtale han gjør med arbeidsstedet. NAV skal bare ha oppgitt hvor mye permisjon og i hvilken periode.

Du kan ta feriedager eller ulønnet permisjon, men dere kan ikke ha "foreldrepermisjon" samtidig. Så hvis han tar gradert permisjon samtidig som du tar permisjon, så må din også graderes. Ang hvilke dager som skal være permisjon, er det en avtale han gjør med arbeidsstedet. NAV skal bare ha oppgitt hvor mye permisjon og i hvilken periode.
Takk for svar! :-)
Men kan man være hjemme grunnet sykmelding osv. mens mannen har permisjon?

Takk for svar! :-)
Men kan man være hjemme grunnet sykmelding osv. mens mannen har permisjon?
Ja, det er jo på en måte likestilt med arbeid. Men hvordan kan du forutse at du er sykemeldt i den perioden? Som jeg skrev over så stilles det ikke krav om mors aktivitet under fedrekvoten..

Ja, det er jo på en måte likestilt med arbeid. Men hvordan kan du forutse at du er sykemeldt i den perioden? Som jeg skrev over så stilles det ikke krav om mors aktivitet under fedrekvoten..
Kan ikke forutse noenting, men diskuterer med legen min om AAP eller omskolering.....
Så stor sannsynlighet at jeg ikke er i jobb da.

Ok, skjønner :)
Ikke lett for deg å vite da! :)
Og, jeg håper jo på å komme ut i jobb!
Vært hjemme lenge nå, med mammaperm fra forrige gang, og rett i sykmelding.
Så savner jo å komme ut litt.
Men greit å vite i tilfelle man havner der under pappapermisjonen! :)

Er det ikke noe om at hvis far tar gradert kan ikke mor jobber mer/mindre, så det ikke overstiger 100%?

Ikke lett for deg å vite da! :-)
Og, jeg håper jo på å komme ut i jobb!
Vært hjemme lenge nå, med mammaperm fra forrige gang, og rett i sykmelding.
Så savner jo å komme ut litt.
Men greit å vite i tilfelle man havner der under pappapermisjonen! :-)
skjønner jo det! Er ikke like greit å gå hjemme hele tiden, og fint å planlegge litt i forkant.. må gjøre det vi også.. sette opp budsjett slik at vi vet hvordan vi kan løse permisjonen..

Back
Topp