Gradert permisjon for pappan

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Vi har planer om at pappan skal ta sin permisjon gradert, en dag i uken i 50 uker. Vi skal ha 80% permisjon, noen som vet hvordan man blir lønnet da? Får mannen lønn fra arbeidsgiver for 4 dager i uken og 1 dag av NAV? Altså at NAV da lønner 80 % av den ene dagen i uken?
Eller er det helt annerledes enn det jeg tenker?

Det spørs vel hva han får lov av arbeidsgiver. Enten vil de at NAV lønner han og så får han trekk i lønn fra arbeidsgiver. Eller så syns arbeidsgiver det er greit å legge ut, så hsn får full lønn derfra og de får refusjon fra NAV.

Vet ikke helt nøyaktig med regnestykket, men vi hadde gradert med 100%. NAV betalte for permisjonsdagene og arbeidsgiver betalte vanlig lønn for den prosenten vi var i jobb. Så det ble to forskjellige utbetalinger.

Det spørs vel hva han får lov av arbeidsgiver. Enten vil de at NAV lønner han og så får han trekk i lønn fra arbeidsgiver. Eller så syns arbeidsgiver det er greit å legge ut, så hsn får full lønn derfra og de får refusjon fra NAV.

Jeg tenker ikke på hvem han får lønnen fra, men hvordan de regner lønnen siden vi velger 80% permisjon :) Det er vel kun den ene dagen I uken han får 80% lønn av? Han får ikke 80% av hele lønnen?

Jeg tenker ikke på hvem han får lønnen fra, men hvordan de regner lønnen siden vi velger 80% permisjon :) Det er vel kun den ene dagen I uken han får 80% lønn av? Han får ikke 80% av hele lønnen?
Han får 80% av de dagene han har perm.

Back
Topp