Grøtnekt?

Micca

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Plutselig nekter hun grøt?!?! Før spiste hun grøt morgen og kveld, men nå nekter hun. Har prøvd nytt merke og hatt i fruktmos, men det hjelper ikke.

Flere?
Noen andre tips?

Får mm som hovednæring. Har gradvis introdusert grøt fra 4 mnd. 6,5 mnd nå.
 
Følger denne! Her er det matnekt generelt. Utrolig frustrerende - gutten må jo være så sulten! Ville ikke engang ha pupp igår,! Vi er oppe i 3-4 måltider om dagen og jeg ammer kun kveld/natt/morgen. Har hatt to slitsomme kvelder og netter så tror (og håper) det er tenner.

Mini blir ellers helt vill når han ser en smoothie så vi har fått i han noen slike, men han snur seg bort ofte der også. Håper det kommer noen tips her ;)
 
Smoothie går greit, men kan jo ikke bare spise det :) banan går også fint ned.
 
Til lunch testet vi brødskive med leverpostei. Skjærte det opp i staver slik at hun kunne spise selv. Spiste opp nesten alt :) :) :)

Kanskje hun bare er lei grøtmat ;p
 
Mange som blir lei grøt. Da er det på tide med brød. :) Jeg ville aldri spist grøt selv, så jeg har stor forståelse for det der. :p
 
Her og er det dårlig med matlyst. Blander avokado inn i fruktmosen så det blir litt ordentlig næring og. Tenker og det kanskje ikke er så godt med noe varmt hvis det klør i gommer pga tenner? Har også laget eggerøre uten at det var så mye som gikk inn i ungen - gulvet derimot :p
 
Vi hadde en sånn periode rett før hun ble 7 måneder. Varte i ca 2 uker, så ville hun plutselig ha igjen;)
 
Her og er det dårlig med matlyst. Blander avokado inn i fruktmosen så det blir litt ordentlig næring og. Tenker og det kanskje ikke er så godt med noe varmt hvis det klør i gommer pga tenner? Har også laget eggerøre uten at det var så mye som gikk inn i ungen - gulvet derimot :p

Ja, varm mat er ikke særlig når det klør. Hadde kald middag fra i går i kjskapet og glemte helt å varme den - gikk ned på høykant! Iskaldt vann styrtet han 100ml av like etterpå også så stakkars gutten må ha vært både sulten og tørst.
 
Plutselig nekter hun grøt?!?! Før spiste hun grøt morgen og kveld, men nå nekter hun. Har prøvd nytt merke og hatt i fruktmos, men det hjelper ikke.

Flere?
Noen andre tips?

Får mm som hovednæring. Har gradvis introdusert grøt fra 4 mnd. 6,5 mnd nå.
Min hadde også helt grøtnekt rundt den perioden!! Eller egentlig nekt for alt som skulle inn i munn, annet enn vann.. Prøvde mange forskjellige og mye forskjellig mat, ingenting gikk inn. Etter noen uker, var det en dag jeg la litt mat foran han, maiskorn, gulrotstaver o.l. Han begynte å putte det i munn, og etter det så har jeg fått lov å gi han så og si alt:D han er 7,5 mnd nå..

Jeg har hørt at det kommer en periode rundt 6 mnd, hvor de "skjønner" at de kan spise og at de blir større, så de vil gjerne prøve selv, eller spise "ordentlig mat":) lillemann her spiser hvertfall all slags grøt og mat nå;)
 
Min hadde også helt grøtnekt rundt den perioden!! Eller egentlig nekt for alt som skulle inn i munn, annet enn vann.. Prøvde mange forskjellige og mye forskjellig mat, ingenting gikk inn. Etter noen uker, var det en dag jeg la litt mat foran han, maiskorn, gulrotstaver o.l. Han begynte å putte det i munn, og etter det så har jeg fått lov å gi han så og si alt:D han er 7,5 mnd nå..

Jeg har hørt at det kommer en periode rundt 6 mnd, hvor de "skjønner" at de kan spise og at de blir større, så de vil gjerne prøve selv, eller spise "ordentlig mat":) lillemann her spiser hvertfall all slags grøt og mat nå;)
Hun er visst inne i den perioden nå, spiser ting som blir lagt foran henne. Skal gi henne kokte gulrøtter i staver i dag å se. Brødskiver i staver går rett i munnen
 
Back
Topp