Grøtnekt?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
De to siste dagene har vesla slått seg vrang når hun skal få grøt.
Begynner å grine så tårene triller.
Har sett etter tenner men kan ikke finne noen, og når jeg lager melk istedet (etter å ha prøvd å gi henne i 5 minutter, men vil ikke tvinge det i henne heller) så sutter hun i vei og er kjempefornøyd.

Noen som har tips?
 
Det går seg vel til, vil jeg tro. Men har du prøvd å smøre med dentinox rett før måltidet?
 
Opplevde det her for en uke siden. Tror rett og slett han var lei grøten. Prøvde med litt nye smaker i grøten, f.eks. aprikosmos, kanel og kokosfett, eller eggeplomme og kjøttkraft, og da ble det bedre.

Eller det kan kanskje være at hun er trøtt? Min vil bare ha melk når han er trøtt, så alle forsøk på å få i han grøt er bortkastet.
 
hvis jeg prøver å gi mat til feil tidspunkt er det bortkastet. Skjedde både i går og i dag. En halvtime senere ville hun ha plutselig.
 
Ja hun bare vil ikke ha grøt i to dager nå. Fikk hun endelig til å spise en liten porsjon kveldsgrøt igår, men fruktgrøten er visst uaktuell idag også.
Får se om jeg finner er annen kanskje. Men har ikke så lyst til å kjøpe Nestle sin, synes Semper er litt tryggere på en måte :p

Kanskje om jeg kjøper naturellgrøt og har fruktmos i ja, eller grønnsaksmos :)
 
Her hjalp det å bytte til semper sin havregrøt, men ser du allerede bruker semper sin . Ellers går det veldig i perioder og erfaringsmessig går de med nøytral smak lettest ned her. Noen ganger kombinerer jeg med litt smoothie ytterst på skjeen for å få lurt i litt grøt.
 
Her er det populært med litt kardemomme i grøten. Koker også noen ganger grøt med kokosflak i. Serverer med aprikos.
 
Kan være lei grøt ja, liker hun brød? Prøv med det i perioder istede :)
Evt kjøp annen grøttype, da må du sikkert "putte en skje inn" så hun får smaken. Blant i noe.
 
Kanskje prøve en anen type grøt? Vesla her har også vært litt vanskelig å få i grøt.
Semper får jeg ikke i henne.. så her går det bare i Nestlé. Favoritten er den med bringebær. Godt med litt smak. Synes den grøten er helt grei. :)
 
Kan være lei grøt ja, liker hun brød? Prøv med det i perioder istede :)
Evt kjøp annen grøttype, da må du sikkert "putte en skje inn" så hun får smaken. Blant i noe.


Har ikke prøvd å gi henne brød enda, vi spiser ikke brød selv. Men nå tenkte jeg å bake og ha i frysen til henne :)
Får hun hele skiven eller bare skorpene? Skal jeg dele det i småbiter eller la henne sutte selv?
Tenkte å ta leverpostei på, noen tips til god smøreost? Er smør ok?

Prøvd enago sin? Den liker Amanda

Nei har jeg ikke prøvd. Hvor får jeg fatt i den? :)
 
Kanskje prøve en anen type grøt? Vesla her har også vært litt vanskelig å få i grøt.
Semper får jeg ikke i henne.. så her går det bare i Nestlé. Favoritten er den med bringebær. Godt med litt smak. Synes den grøten er helt grei. :)

Skal prøve den med bringebær også da, selv om jeg helst vil holde meg unna Nestleprodukter. Men Nestleprodukter er bedre enn ingen produkter tenker jeg :p
 
Skal prøve den med bringebær også da, selv om jeg helst vil holde meg unna Nestleprodukter. Men Nestleprodukter er bedre enn ingen produkter tenker jeg :p
Nestlé er ikke så ille. Den kom bra ut i test. (På klikk.no) Terningkast 5!! :)
En god andreplass. Mens Semper kom på 1.plass.
Hipp og Holle kom dårligest ut.
Her jeg bor er det dålig utvalg i barnemat. Stort sett Nestlé.
Har bare brukt det til mine barn. :)
 
Last edited:
Har ikke prøvd å gi henne brød enda, vi spiser ikke brød selv. Men nå tenkte jeg å bake og ha i frysen til henne :)
Får hun hele skiven eller bare skorpene? Skal jeg dele det i småbiter eller la henne sutte selv?
Tenkte å ta leverpostei på, noen tips til god smøreost? Er smør ok?



Nei har jeg ikke prøvd. Hvor får jeg fatt i den? :)


Vi deler i småbiter og gir, med diverse pålegg. Lar han også holde selv, men da må man følge med så det ikke blir store biter, og som regel blir det mer rot enn spising :p
 
har du prøvd Hipp sine grøter? Eller Holle? :) her går det i Holle sine grøter og varierer med gulrot eller fruktmos og idet siste bare sviske. :)
 
har du prøvd Hipp sine grøter? Eller Holle? :) her går det i Holle sine grøter og varierer med gulrot eller fruktmos og idet siste bare sviske. :)

Hipp finner jeg ikke noe sted her omkring. Utvalget er så sykt dårlig. Men skal se etter for må til byen for å kjøpe hirsemel :)
 
Back
Topp