grøt??

MammaTilEmilie

Gift med forumet
virker som emilie ikke blir skikkelig mett av MME lenger..
Spiser 200ml og så går det kansje 1 time så spiser ho 150ml til osv.
kan eg begynne og prøve me veldig tynn grøt no?

og hva er blandingsforholdene på grøt evt?
har ikke peiling på sånt :P

Blandingsforholdene står på pakken, men hun er altfor liten til å få grøt enda.. Ikke før 4 måneder hvis de får mme.. Snakk med helsesøster [:)]

Ville ring hs først jeg [:)]

Snakk me HS først [;)] 

ORIGINAL: LisskaOgRampen

Snakk me HS først [;)] 

HS e en dritt kjerring som ser ned på meg vis eg sier noe som ho ikke mener er rett så ser henne ikke mer enn høyst nødvendig [:'(] ville helst se om noen kunne svare meg her.

ORIGINAL: Maelle

Blandingsforholdene står på pakken, men hun er altfor liten til å få grøt enda.. Ikke før 4 måneder hvis de får mme.. Snakk med helsesøster [:)]

Ville ikke startet med grøt/velling ennå..-men vet om mange andre som har gjort det så tidlig, så om du ikke vil rådføre deg med HS så får du avgjøre selv hva du skal gjøre.

Men et lite tips er å evt prøve en annen type MME, var ei som fortalte at barnet hennes ble mer mett av hipp sin mme...

ORIGINAL: jas

Ville ikke startet med grøt/velling ennå..-men vet om mange andre som har gjort det så tidlig, så om du ikke vil rådføre deg med HS så får du avgjøre selv hva du skal gjøre.

Men et lite tips er å evt prøve en annen type MME, var ei som fortalte at barnet

ble mer mett av hipp sin mme...

har prøvd Hipp sin men den virket som hu fikk mer vondt i magen av enn Nan1.
men kommer selvfølgelig ikke til og bgynne me grøt/velling når dere fraråder det.

Kan jo hende hun er midt i en økeperiode.

Men ville ventet med grøt.

Kom til å tenke på noe, er hun mye våken? Kanskje hun er varm, at det er derfor hun er ofte tørst? Bare noen forslag.

hun er altfor ung, da får hun heller kanskje bare spise litt oftere om hun trenger det. ikke noe galt i det[:)] ikke alle barn som følger klokken hver 3 time

synes det var vell tidlig å begynne med grøt ennå. Jeg var til og med skeptisk til å begynne ved 3,5 mnd..

Hva med å prøve nan2? Metter ikke den litt mere? Mener å ha lest at de som får bare MME,kan begynne med nan2, tidligere enn 4 mnd. Correct me if I`m wrong...[:)]

ORIGINAL: Apeloffen

synes det var vell tidlig å begynne med grøt ennå. Jeg var til og med skeptisk til å begynne ved 3,5 mnd..

Hva med å prøve nan2? Metter ikke den litt mere? Mener å ha lest at de som får bare MME,kan begynne med nan2, tidligere enn 4 mnd. Correct me if I`m wrong...[:)]

eg aner ikke.. skulle funnet noe som hjelper..
hu kan liksom spise 200 ml så går det en time så spiser ho 200 til og eg har nettopp økt mengden fra 150ml til 200.

Og når ho spiser er ho alltid skikkelig mett og raper henne inni mellom og prøver og gi ho igjen og lar ho "slappe" av litt og prøver litt til for å vere sikker på ho er mett.

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

hun er altfor ung, da får hun heller kanskje bare spise litt oftere om hun trenger det. ikke noe galt i det[:)] ikke alle barn som følger klokken hver 3 time

Men barna skal jo ikke ha mer en 1 liter i døgnet. Så jeg hadde faktisk vurdert grøt. Begynte selv med 2-3 teskjeer rundt den alderen der, og det ble mye bedre. da fikk han det på kvelden og spisste hver 4 time ellers. men som andre har skrevet så snakk med hs/lege først. Men hos meg var det ingen problem. Er de sulten så er de sulten. Alle barn er forskjellig.

ORIGINAL: Tøsa

tror du må være veldig forsiktig før du begynner å gi noe annet enn mme i så tidlig alder altså...
hadde ikke gjort det uten å spørre helsesøster eller noen andre først nei.
hvis du ikke kommer overens med din HS så er det sikkert muligheter for å spørre en annen helsesøster eller kanskje en barnelege? (vet ikke hvor mye barneleger vet om sånt da, men...)
er jo ikke bra med for mye mme heller... men hun må jo nesten få mat hvis hun er sulten.
kanskje velling hadde vært noe?

velling?

vi begynte med grøt da Anni var 2 1/2 mnd... pga hu fikk mer enn 1 liter mme om dagen.. blandet da 200 ml mme i en flaske, og blandet ca 2 "nan-skjeer" med maisgrøt i melka... så hu drakk det.. først på kvelden, men fant ut at det fungerte bedre ved 4-5 tida.. etter 14 dager fikk hu både frokost og middag tid.. gikk over å gi hu grøt med skje ved middags tid, men fortsatt i flaske på morgenen! nå siser hu 200ml mme med 4-5 nan-skjeer med maisgrøt til frokost, 200ml mme til lunsj, 6-7 nan-skjeer havregrøt+fruktpure til middag og ca 90ml mme eller vann ved siden av, og 200ml til kvelds... sover hele natta, ca 12-13 timer...

snakket itte med helsesøster om det, men fikk info da  hu ble født at hvis det blir mer enn 1 liter døgnet burde jeg finne en annen løsning på det... og helsesøster her var positiv til vi hadde gjort..

ORIGINAL: Maelle

ja var vel litt i tidligste laget det der[&:]?

ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

Signerer den, jeg!

Back
Topp