Grøt

liz79

Flørter med forumet
Jeg blir så forvirret av det jeg leser og hører om grøt. Min gutt er 4,5 mnd. og jeg har lyst å begynne med litt grøt, kun en liten skje om dagen. I barselgruppen min begynte de fleste med grøt når babyene var 4 mnd. Gutten min legger fint på seg og jeg fullammer så på den måten har jeg egentlig ingen grunn til å begynne med grøt. Kan jeg allikevel prøve litt? Kan jeg gjøre noe galt, er det noen spesiell grunn til at jeg ikke bør begynne å gi litt grøt nå? Det ble mange spørsmål dette, men som sagt så er jeg litt forvirret. Har noen av dere opplevd at babyen legger for lite på seg etter at han/hun begynte med grøt?   

Hvor mange ganger i døgnet ga dere mat da før dere begynte med grøt?
Jeg ammer ca. 7 ganger om dagen og 2-3 ganger om nettene. Jeg syns det er litt mye så derfor vurderte jeg enten å gi litt grøt, eller prøve å få han til å spise litt sjeldnere, men mer om gangen. Kanskje jeg først skal prøve å få det til å gå litt lenger mellom måltidene og vente noen uker til med grøten. 

Hei, jeg begynte å gi Thea grøt(ikke fordi ho tullet om natten) men fordi hun tydelig viste interesse for mat(det er også et tegn på at man kan begynne å gi grøt.) Siden du fullammer så sier dem at du ikke behøver å gi før dem er 6mnd fordi du har nok næring i melken.
Jeg gir mme og har derfor begynt.
Du kjenner barnet ditt best selv og du gjør ikke noe galt hvis du vil prøve grøt nå, men pass da på å prøv på morgnen første gangen itilfelle babyen får vondt i magen[&:]. Venninna mi fullammer og ho begynte når tulla hennes var 4 måndeder fordi ho viste så interesse for mat når dem spiste.
Uansett hva du gjør så lykke til.[:D][:D]

her er han urolig om  natta... vil ha pupp hele tiden.. har nok melk, men kanskje det ikke gir rette metthetsfølelsen..

men hvor mye grøt skal jeg gi?? siden det er første gag, er det bare å gi til han ikke vil ha mere eller??[&:] en dl??

Back
Topp