Grøt

Gir grøt 3 x daglig. Ikke store porsjoner. Lager alltid ut fra 50 ml vann... ikke tykk grøt :) ho spiser noen ganger bare ett par skjeer, men en av skålene i løpet av dagen spiser ho minst opp halvparten. :happy:

Lille ble 4 mnd på fredag, så da starta vi såvidt litt med smaksprøver. Er oppe i 5 små skjeer 1 gang daglig nå :) Kommer til å bruke god tid på tilvenning, minst 2 uker til før hun får et helt måltid med grøt.

Her får supertarzan 2 grøtmåltider på 1 dl vann. Et til lunsj og et til kvelds. Drikker en halv til en hel flaske mme etter det på kvelden. (Hel: 230 ml) Har begynt å sove rundt etter vi startet med fullt grøtmåltid, så veeeldig deilig! :D

Blir 5 mnd om noen dager. Startet med smaksprøver ved 4 og jobbet oss opp. Blander i litt sviskemos i grøten og har alltid gitt en dært malt i hver flaske mme, så magen holder seg fin. :)

Last edited:
Vi begynte forsiktig med grøt litt over 4mnd, og startet med kunn ett par tsk med tynn, tynn grøt og så jobbet oss oppover. Er nå oppe i 1 halv porsjon sånn ca 2 ganger om dagen. Hun blir litt hard i magen av det, så vi gir litt malt annen hverdag slik at hun får tømt magen,funker fint! :dummy1:

Lille blir 4mnd på onsdag i neste uke. Vurderer og begynne og gi 2-3 skjeer med tynn grøt i helgen. Fullammer men begynner å merke lille krever endel mat. Lille veien rett under 8kg så hun krever en del mat.

Spiser en porsjon grøt til lunsj hver dag ☺️
Hvordan blander dere grøt folkens? Jeg bare dæsjer opp i pulver og blander i til en grei konsistens. Startet tynt og nå er vi oppe i litt tykkelse. Føler meg alene om det, haha. Har ikke lest på pakken heller.... Tror jeg var veldig nøye med førstemann, men denne bare blander jeg til :p må nevne at jeg er nøye på mmepulver og vannfordeling altså, selv om jeg blander grøtpulver og vann for frihånd! Så dere ikke tror jeg er en slabadask:woot:

Blir 5 mnd neste helg

Hvordan blander dere grøt folkens? Jeg bare dæsjer opp i pulver og blander i til en grei konsistens. Startet tynt og nå er vi oppe i litt tykkelse. Føler meg alene om det, haha. Har ikke lest på pakken heller.... Tror jeg var veldig nøye med førstemann, men denne bare blander jeg til :p må nevne at jeg er nøye på mmepulver og vannfordeling altså, selv om jeg blander grøtpulver og vann for frihånd! Så dere ikke tror jeg er en slabadask:woot:

Blir 5 mnd neste helg

Blander også bare for frihånd :)

Her gikk det så dårlig med tilvenning at vi har tatt pause, og prøver på nytt når hun har rundet 5 mnd. Ikke noe hyggelig når hvert måltid ender med gråt - da tar vi heller tiden til hjelp. Hun er flink til å mumse maispinner da :)

Blander også bare for frihånd :)

Her gikk det så dårlig med tilvenning at vi har tatt pause, og prøver på nytt når hun har rundet 5 mnd. Ikke noe hyggelig når hvert måltid ender med gråt - da tar vi heller tiden til hjelp. Hun er flink til å mumse maispinner da :)

Du har min forståelse og sympati! Vi slet lenge med storesøster. Hun spiste nesten ikke brød før hun var 1.5 år, generelt alt slikt (lapper funker av og til), grøt, middagsmat - ja, jeg tror det eneste hun likte før fyllte 1 år var most potet med egg og smør.. Vi måtte ha mange pauser for at det ikke skulle bli negativt. I en periode etter hun hadde blitt ett år så måtte jeg lure i henne maten også, ble svært kreativ til slutt. To skjeer middag/grøt, en skjei is, og sånn gikk det. Haha. Hun er 5 år nå og spiser ALT. Hvilken 5 åring bestiller seg bleksprut til middag i syden tre ganger? Jo, min :laughing002

Blir 5 mnd neste helg
Vi har ikke begynt med grøt enda, men med storebror blandet jeg som deg og tilpasset etter konsistens ;)

Back
Topp