Grøt

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Gutten vår på snart to spiser fortsatt grøt hver kveld, prøvd å tilby skiver, men han spiser MYE bedre når han får grøt og sover da bedre.

Hvor lenge ga dere grøt?
Er det noen føringer på når man bør kutte ned på det eventuelt?
 
Min var lei grøt da han var rundt 1 år, men vi kjøper innimellom en pakke og da spiser både han og storebror på 4 gjerne grøt til frokost eller kvelds. Kan ikke se at det skal være noe problem?
 
Min har aldri fått babygrøt, men etter at han ble ca året og håndterte skje selv har han vært glad i havregrøt, er jo et fint måltid det, så hvorfor ikke :)
 
Min var lei grøt da han var rundt 1 år, men vi kjøper innimellom en pakke og da spiser både han og storebror på 4 gjerne grøt til frokost eller kvelds. Kan ikke se at det skal være noe problem?

Har bare inntrykk av at damene i barsellgruppen min tenker skiver er bedre i den alderen de er i nå..

Men tenker samtidig at min kanskje foretrekker grøt pga at han har store mandler?
 
Hva slags grøt gir du? :)

Mange barn som ikke liker skive, heller foretrekker varmt eller annet flytende. Om han får havregrøt for eksempel lagd på melk og med lite sukker så er jo det like fullverdig (eller bedre!) måltid som skiver :)
 
Er da ikke noe krise å spise grøt vel.mye viktigere at de får i seg nok mat enn hva, så lenge det er snakk om normalt sunn mat. Her kjøpes det innimellom for å variere for snart 2åringen.
 
Vår på straks 17 mnd spiser godnatt grøt om kvelden.
 
Hva slags grøt gir du? :)

Mange barn som ikke liker skive, heller foretrekker varmt eller annet flytende. Om han får havregrøt for eksempel lagd på melk og med lite sukker så er jo det like fullverdig (eller bedre!) måltid som skiver :)

Havregrøt i helgene, ofte nestle sin grøt på hverdagene:)
 
Havregrøt i helgene, ofte nestle sin grøt på hverdagene:)

Om du går over til majoritet havregrøt (mindre tilsatt sukker hvis jeg ikke husker feil) ser jeg virkelig ikke problemet :) Er jo godt og metter godt en liten mage!
 
Har bare inntrykk av at damene i barsellgruppen min tenker skiver er bedre i den alderen de er i nå..

Men tenker samtidig at min kanskje foretrekker grøt pga at han har store mandler?

Veldig godt poeng det siste der! Mine mandelbarn ville aldri ha skive før mandlene var ute. Kun grøt og yoghurt... Den dag i dag blir de superlykkelige hvis de får havregrøt til kvelds. Grøt er vel fin mat til kvelds? Kan jo variere litt med hvilken sort du lager, for din egen del. Men så lenge ungen er fornøyd, hadde jeg latt han fortsette med grøt...
 
Husker jammen ikke, er så lenge siden. Blir nesten som førstegangs igjen dette. :p
 
Storebror spiste grøt frem til påske (han er 2 år). Da ble han syk og mistet lysten på grøt. Gikk da over til yoghurt og müsli og det har vo bare fortsatt med etter at han ble frisk. Lillesøster er 8 mnd og spiser fortsatt grøt. Lager hjemmelaget grøt og varierer litt på innholdet. Tenker at det bare er å fortsette med grøt så lenge dere ønsker.
 
Om gutten vil ha grøt, så ville jeg latt han spise grøt. Det er ingen plass det står at de må ha brødskive istedenfor :) Og om du føler han er "for gammel" for grøten, kan jeg trøste deg med at min på 2.5 har 4-6 flasker melk i døgnet og våkner fortsatt for nattflaske [emoji14]
 
Om gutten vil ha grøt, så ville jeg latt han spise grøt. Det er ingen plass det står at de må ha brødskive istedenfor :) Og om du føler han er "for gammel" for grøten, kan jeg trøste deg med at min på 2.5 har 4-6 flasker melk i døgnet og våkner fortsatt for nattflaske [emoji14]

Nattflaske her også [emoji85]
 
Back
Topp