Grøt

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Dere som ikke lager egen babygrøt, men heller bruker f.eks Nestlé sin kjøpegrøt. Hvor lenge ga dere grøt? Og når dere sluttet, var alternativet da brødmat eller ga dere f.eks vanlig havregrøt?
Merker at med de porsjonene gutten på snart 15 mnd spiser, så blir det ganske dyrt i løpet av en måned [emoji28]

Mener å huske han spiste grøt til han var 18 mnd ca. Men ikke hver dag fra ca 15 mnd, da mest for å variere maten litt.
Du kan jo prøve å lage havregrøt istedenfor. Det elsker min.

Mener å huske han spiste grøt til han var 18 mnd ca. Men ikke hver dag fra ca 15 mnd, da mest for å variere maten litt.
Du kan jo prøve å lage havregrøt istedenfor. Det elsker min.

Han fikk smake havregrøt av pappaen sin i dag og det var i følge han selv «mmmmm!!» og «naaaam!» [emoji28]
Nå så får han jo kjøpegrøt til frokost og kvelds, så er nødt til å trappe litt ned [emoji12]

Han fikk smake havregrøt av pappaen sin i dag og det var i følge han selv «mmmmm!!» og «naaaam!» [emoji28]
Nå så får han jo kjøpegrøt til frokost og kvelds, så er nødt til å trappe litt ned [emoji12]
Ville trappa ned til et måltid om dagen. Blir dyrt med to og såpass store porsjoner :p
Da kan jo havregrøt være noe ;)
Også kan man etterhvert variere med brød, kjøpegrøt og havregrøt

Fra de er rett over året (sitter helt selv, klarer svelge godt og viser interesse for mat) har vi i min familie ofte lagd havregrøt ja :) Enten kokt opp eller bløtlagt over natten med bananmos oppi. Dette ble også servert i barnehagen jeg jobbet i fra dag 1 når de små kom :)

Fra de er rett over året (sitter helt selv, klarer svelge godt og viser interesse for mat) har vi i min familie ofte lagd havregrøt ja :) Enten kokt opp eller bløtlagt over natten med bananmos oppi. Dette ble også servert i barnehagen jeg jobbet i fra dag 1 når de små kom :)

Så bra [emoji4] Og takk for tips om bananmos oppi. Blir litt bedre enn syltetøy fra butikken som inneholder litt for mye sukker [emoji28]

Så bra [emoji4] Og takk for tips om bananmos oppi. Blir litt bedre enn syltetøy fra butikken som inneholder litt for mye sukker [emoji28]

Ang syltetøy og annet: kjøp fryste bær, kok de opp (trenger ikke sukker), mos og ha i terninger du fryser. Putt så en terning i grøten som smelter :) Mye bedre - og sunnere - enn syltetøy og de grøtblandingene med smak ;)

Vi har ikke gitt noe babygrøt overhodet, men fra han var 1 år ca og håndterte skjeen selv har han fått havregrøt iblant, og de får det fast i barnehagen et par ganger i uka. De gir babygrøt hvis noen foreldre insisterer sa de, men var jo lettest om alle fikk det samme :)

Vi ga havregrøt fra Nestlé og tilsatte ekstra havregryn for å gjøre den mektigere og da brukte vi mindre pulver.

Back
Topp