Grøt

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Tenker å begynne med grøt straks, da lille blir fire mnd den 11. des.

Tenkte å begynne med ett måltid tidlig på dagen, så jeg får fulgt med på reaksjonen.

Men det jeg lurer på er, skal han ha noe mer da? Jeg ser noen gir grøt OG mm/mme. Blir de ikke mett nok av bare grøt til et måltid? Kan man ikke gi grøt og Vann?

Tror man skal begynne med en skje, to skjeer osv.. for å se reaksjonen i magen. Ikke et helt måltid :-) så mme er hovedmåltidet.

Vi tenkte begynne med det så smått fra 15.desember.

Og ja, burde begynne på dagen for tilfelle mageknip :-)

Tror man skal begynne med en skje, to skjeer osv.. for å se reaksjonen i magen. Ikke et helt måltid :-) så mme er hovedmåltidet.

Vi tenkte begynne med det så smått fra 15.desember.

Og ja, burde begynne på dagen for tilfelle mageknip :-)

Åjaaa! da skjønner jeg :) for har alltid lurt på hvorfor de gir melk i tillegg.

Hei,
Det som er viktig å huske på er at babyen skal i starten kun ha smaksprøve. Rundt en teskje. MM/MME er fortsatt hovednæringen - hvilket betyr at du må amme/gi flaske først. Fast føde erstatter ikke MM/MME, men gis i tillegg.

Har helsesøster anbefalt å begynne med grøt?

Hei,
Det som er viktig å huske på er at babyen skal i starten kun ha smaksprøve. Rundt en teskje. MM/MME er fortsatt hovednæringen - hvilket betyr at du må amme/gi flaske først. Fast føde erstatter ikke MM/MME, men gis i tillegg.

Har helsesøster anbefalt å begynne med grøt?

Ja, så hun ovenfor skrive det.

Hun sa vi kunne begynne med det om vi ville, ja.

Du kan heller begynne med noe som er mer næringsrikt og bedre for magen, f.eks avocado, søtpotet, potet, gulrot osv.
Hvis du fremdeles ammer, kan du fint vente med fast føde. :)

Vi har begynt å gi litt grøt. Jeg tar en ss med kokt vann og blander med litt grøtpulver til den før grøt-konsistens. Så blander jeg litt morsmelk i sånn at den blir tynn. Jeg bare smører litt på leppene til lillegutt. Han slurper det i seg. Men det er veldig lite han får. I 'Mat for Spedbarn' står framgangsmåten. Det tar lang tid å komme opp i et helt måltid. Etter det kan du innføre et måltid til :)

Tenker å begynne med grøt straks, da lille blir fire mnd den 11. des.

Tenkte å begynne med ett måltid tidlig på dagen, så jeg får fulgt med på reaksjonen.

Men det jeg lurer på er, skal han ha noe mer da? Jeg ser noen gir grøt OG mm/mme. Blir de ikke mett nok av bare grøt til et måltid? Kan man ikke gi grøt og Vann?

Gi gjerne vann til grøten om han er vant til flaske. Fint å gjøre de vant til vann med maten og det kan hjelpe på fordøyelsen!

Back
Topp