Grøt:)

• Trådstarter Trådstarter memories
  • Opprettet Opprettet
M

memories

Guest
Bare lurte på om noen av dere har begynt å gi grøt til de små?

Her i huset har vi begynt med litt grøt på siste måltidet om kvelden...Oliver er roligere (som om det skulle være mulig liksom[8D])...kjøpte sånn risgrøt for dem fra 4 mnd og oppover...bruker 2 ts av grøtpulveret og blander ut med mme...Oliver ELSKER dette...han er såååå gira når han får smake[:D]

Nei har ikke begynt med grøt enda, vil vente lengst mulig, vil amme det er så lettvint

ORIGINAL: ~Mamma til Arian~

Nei har ikke begynt med grøt enda, vil vente lengst mulig, vil amme det er så lettvint[;)]

Enig[;)]

ORIGINAL: ~Mamma til Arian~

Nei har ikke begynt med grøt enda, vil vente lengst mulig, vil amme det er så lettvint[;)]

Helt enig![:)]

Har tenkt å begynne med litt snart, sånn som du gjør.

Har tenkt å begynne når vi kommer hjem fra ferie [:)]

kan e begynne så tidlig?? gleder meg å se hvordan Mathias reagerer:) om han liker det:)

Har ikke begynt å gi grøt ennå. Begynner nok ikke før han er 6 måneder. Har ikke begynt før med de andre to heller. På helsestasjonen her annbefaler de ikke å begynne før de er 6 måneder. Trodde ikke det var bra for barna å begynne før de var 4 måneder iallefall............

Har kjempe lyst å begynne men vil vente ett par uker så hun nærmer seg 4 mnd....

Nei har ikke begynt med grøt enda, vil vente lengst mulig, vil amme det er så lettvint

enig[:)]

Det er ikke farlig å begynne så smått å gi litt velling. Mange jeg kjenner har begynt me det når barna har vært tre mnd ca. Alle barna har forskjellige behov pga vekt å sånn, noe vil ha mer mat enn andre.

ORIGINAL: elispk

kan e begynne så tidlig?? gleder meg å se hvordan Mathias reagerer:) om han liker det:)

Hehe...er vel veldig forskjellig...jeg har iallefall begynt med det...mammaen min gjorde det på meg og mine 3 brødre fra vi var 2 1/2 mnd...og vi er da blitt mennesker vi og[;)] men bare pass på å ha den så tynn som mulig...[:)] siden jeg ikke ammer og kun gir mme...så syns jeg ikke det gjør noe at Oliver får det for han er roligere og er ikke plaget med vondt i magen heller...noe som skal være vanlig etter det jeg har hørt

Å begynne tidlig KAN fremme allergi. Jeg fikk streng beskjed om at min lille gutt ikke bør få noe annet enn mm før etter 6 mnd. Å siden faren er allergisk mot egg, nøtter, skalldyr, erter , er det jo enda større sjangse. Så her blir det mm en stund til ;)

Siden Charlotte r født en måned før tida fikk jeg beskjed fra hs at det var ekstra viktig for oss å vente til hvertfall 4 mnd pga at tarmen hennes er umoden... Hvis vi begynner for tidlig kan hu begynne å blø i tarmen! Og det vil jeg jo ikke så her venter vi.... Er så redd for å gjøre noe feil som kan skade hu...!

Vel, alt kan fremkalle allergi idag...så vi gjør det så enkelt som å prøve oss fram...er det eneste vi kan gjøre for å se om han tåler eller ikke tåler...men så er der jo ikke mye allergi i familien heller da[:)]

Jeg begynnte med velling på Tjalve da han var nesten 4 mnd men tror jeg drøyer
det denne gangen for Frøya sover godt å er fornøyd med mme.
Det med allergi er at man fremskynder allergien for den ligger allerde i kroppen
i tilfelle så man må bare prøve seg fram.

Kommer nok til å begynne med det veldig tynt om ikke så alt for lenge..
Får se det litt ann, når Aleksander begynner å "keve" litt mer mat om kvelden...

Back
Topp