Grøt

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Har gitt litt grøt i ca en uke nå, en teskjee og to bare midt på dagen. Hun får ganske vondt i magen og fiser noe helt vanvittig og er kavete på natten... Har prøvd me nestle m havre 4mnd, kan kanskje den me ris/mais være bedre? Ser den inneholder ikke gluten som den me havre gjør.. Har blanda me mm og noen ganger kokt vann... Skulle det ikke ha gått seg til i magen etter 1 uke? Noen som vet? Har noen råd?

ville prøvd uten gluten er ganske hardt for magen. Prøvd hirsegrøten fra Holle? det har barna mine brukt og ikke noen problemer :)

ville prøvd uten gluten er ganske hardt for magen. Prøvd hirsegrøten fra Holle? det har barna mine brukt og ikke noen problemer :)

Nei aldri hørt om... Hvor kjøper jeg den?

Har fått hør at ris eller hirse eller mais er bra å starte med :)

Vi begynte med mais på nummer 1. Og havre på nr 2. :) Ingen forskjell hos dem, men har hørt mais er ofte bra å starte med.

begynte med gulrotmos med mitt andre barn i håp om at hun skulle like middag og det funka ;)

Her har vi gitt risgrøt fra hun fylte 3 mnd.. Hun har fått det på kvelden de 2 siste dagene i håp om lengre nattesøvn før hun våkner og skal ha mat.. Har også her resultert i magevondt og kaving utpå natta.. Så idag fikk hun grøten midt på dagen, i håp om at hun værtfall sover inatt uten knøing... Men grøten smattet hun i seg, så smakte tydeligvis godt :))

Her har vi gitt risgrøt fra hun fylte 3 mnd.. Hun har fått det på kvelden de 2 siste dagene i håp om lengre nattesøvn før hun våkner og skal ha mat.. Har også her resultert i magevondt og kaving utpå natta.. Så idag fikk hun grøten midt på dagen, i håp om at hun værtfall sover inatt uten knøing... Men grøten smattet hun i seg, så smakte tydeligvis godt :))

Har hun sovet lenger når hun fikk det på kvelden? Og hvor mye får hun? Her er vi på ett par skjeer men har ikke gitt på kvelden ennå...

Ble dårlig med nattesøvnen da grøten ga henne vondt i magen.. Men tror jeg ga henne litt for mye.. Så nå gir jeg henne det på morgenen istedet.. Har litt lyst til å sove om natta vi også :p men etterhvert som de er påvent grøten funker det sikkert fint å gi det på kvelden..

Har tenkt å begynne med grøt snart.
4 mnd i morgen! :D
Men vet ikke helt hva vi skal begynne med.. 4 år siden sist jeg hadde baby. Husker det tok litt tid med tilvenning. Men gikk seg fort til etter et par uker.
Vesla her sover hele natta. Det har hun gjort nesten hele tiden faktisk. Hun får ennå bare morsmelk, men har vært litt urolig om kvelden. Akkurat som om hun ikke er fornøyd, og må ha ofte pupp før hun sovner. Så har tenkt å gi litt grøt til kvelds å se om kvelden blir lettere og kanskje få henne i seng før på kvelden. ;)

Jeg fikk høre at man bør gi grøt som måltid nr 2 eller 3 på dagtid for tilvenning, ellers kan nattesøvnen bli dårlig. Og når magen tåler grøt skikkelig så gi om kvelden :)

Jeg har kjøpt grøt og sviskemos i dag. Satser på å starte med smaksprøver på dagtid og flytte mot kveld når vi ser hvordan det går. Tror vi starter til helga, da har han runda fire mnd. Krysser fingra for at det går smertefritt :)

Jeg fikk høre at man bør gi grøt som måltid nr 2 eller 3 på dagtid for tilvenning, ellers kan nattesøvnen bli dårlig. Og når magen tåler grøt skikkelig så gi om kvelden :)

Det samme sa helsesøster til oss :) vi ga henne først tilig på dagen, men så fant vi ut at det gikk så greit, så vi ga henne på kvelden, å da gikk det ikke så greit :/
Men,men.. Alt skal vell ta sin tid.. :)

Back
Topp