Grøt

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Er det noen som har starta med det? Lillegutt er 3,5 måneder og jeg vurderer å begynne å gi han litt. Han virker så klar for det, og som at han trenger det. Han spiser heele tiden, gir han påfyll med mme også, men det virker ikke som om det metter nok.

Er det for tidlig eller er det greit? Erfaringer? Trodde først det var økedøgn, men nå har det jo vart noen uker :p
 
Jeg har begynt ( 1 ts i går , 3 i dag, kvart porsjon i morra)
Helsesøster sa de anbefalte grøt framfor MME hvis de trengte tilleggsmæring.
Min er fire måneder på søndag.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bestemte meg for å starte med grøt for et par dager siden. Smaksporsjon. Han elsker det og gomler det i seg! Sover lengre i strekk på natta gjør han også allerede.
 
Min er 4 mnd og 9 dager, og fortsatt fornøyd med bare pupp! Sover 5-6 t i strekk på natta, så her blir det fullamming en stund til:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det noen som har starta med det? Lillegutt er 3,5 måneder og jeg vurderer å begynne å gi han litt. Han virker så klar for det, og som at han trenger det. Han spiser heele tiden, gir han påfyll med mme også, men det virker ikke som om det metter nok.

Er det for tidlig eller er det greit? Erfaringer? Trodde først det var økedøgn, men nå har det jo vart noen uker :p

Sånn var lilletrille her også. Jeg bestemte meg for å gi grøt. Nå får hun grøt og sviskemos på kvelden i tillegg til melk, og pære- og eplemos til frokost i tillegg til melk. Jeg gir mme til snuppa, så har hele tiden hatt full kontroll på hva hun har fått i seg. Har hele tiden fått beskjed om å være forsiktig med mengden melk hun har fått siden hun har hatt ei ganske bratt kurve (dobblet fødselsvekt på 6 ukers kontroll), men hva skal man gjøre? Har gitt henne det hun vil ha, noe som er 240-300ml, altså ca det som står oppført som porsjon til 6måneder gamle babyer (250+ml). De siste ukene har hun tydelig vist at hun ikke ble mett, til tross for store hyppige måltider. Da ga jeg blaffen i HS sine anbefalinger og begynte med grøt på kvelden. Så introduserte jeg sviskemos, gulrot og potet, og pære- og eplemos. Potet og gulrot er hun ikke spesielt begeistra for, men resten elsker hun. Nå er hun blid og fornøyd og sover godt, istedenfor den tida hun var sulten annenhver-hver tredje time og drakk store mengder melk. Nå drikker hun 240ml per måltid, når hun får mat drikker hun bare 180ml.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Min starta forsiktig med grøt ved 3,5 mnd da han ikke ble fornøyd med mm og mme. :) fungerte fint her, men vi rådførte oss med hs først.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Hvor mye er smaksporsjon? Vi har ikke begynt, han er 3,5 mndr nestr uke, men han er over 1000ml mme i døgnet, så vurderer å gi smaksprøver snart. Sover de bedre og lengre med bare snaksprøve?

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Hvor mye er smaksporsjon? Vi har ikke begynt, han er 3,5 mndr nestr uke, men han er over 1000ml mme i døgnet, så vurderer å gi smaksprøver snart. Sover de bedre og lengre med bare snaksprøve?

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Det står på den pakka med grøt vi kjøpte, 2 skjer pulver og 2 skjer vann. Jeg synes at det er alt for tyktflytende til lille gutt, lager med mer vann enn det som står. Mat har ikke gjort noe med søvnen her,men så sover han ekstremt godt og gjort det hele tiden.
 
Her merker jeg at hun sover bedre. Hun er blidere på morgenen og mer rolig på natta :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Her er det grøt om kvelden nå. Vi begynte såvidt da han var 4 mnd, men var ikke sååå begeistra. Men nå er det kjempestas å spise grøt om kvelden :)
 
Vi bynte med grøt da hun var 4 mnd. Hun hadde også bikka 1 liter mme i døgnet, så nå gir vi grøt morgen og kveld. Har fådd mme ned til 800 ml ca. Hun sover ikke noe mer om natta enn med bare mme enda faktisk. Hun sover fra 18,30 - 22 - 03 å opp 06.
 
Har begynt med grøt her også :) Ingen bedring på natt ennå.. Når han ble 3 mnd begynte han å våkna 3 ganger for mat istedet for de vante 2 gangene, og håper at med grøt vil han etterhvert kutte ut denne nye tredje gangen! :)

Blir deprimert av "alle" som har baby som sover over natta....
 
Har begynt med grøt her også :) Ingen bedring på natt ennå.. Når han ble 3 mnd begynte han å våkna 3 ganger for mat istedet for de vante 2 gangene, og håper at med grøt vil han etterhvert kutte ut denne nye tredje gangen! :)

Blir deprimert av "alle" som har baby som sover over natta....


Kjenner meg igjen! Her våkner hun kanskje enda flere ganger, for å være ærlig så vet jeg ikke, jeg er så i svima sjøl :p Grøt har ikke gitt noe utslag, dessverre. blæææ
Hehe, man har liksom en forventning om at det skal bedre sovingen. Men neida, ikke her i alle fall!
 
Back
Topp