Grøt?

mamma1985

Blir kjent med forumet
Noen som har startet å gi grøt? Vi skal starte med grøt på 17.mai :) spent på reaksjonen til lillegutt ;)

Lillebror blir 4mnd 16.mai, så har tenkt at han kanskje får smake på 17.mai:)
Men blir i såfall bare en liten smaksprøve, kommer til å ta det rolig når vi begynner med grøt:)

Har ikke tenkt så mye på det... venter lengst mulig, og håper han er 5 mnd før vi må begynne med det, men er godt mulig vi må begynne før... evt velling i melka...

Nei, jeg satser på å fullamme en stund til. Har ikke sett noen tegn til at han trenger mer mat.

her har han fått graut i nokre veker, begynna rett før han var 4mnd. Har gått velig bra, han gaper og vil ha meir. Eg ammer han alltid rett før haN får graut, slik at det ikkje skal gå ut over produksjonen, men virker som han treng meir for han sluker i seg det han får. Skal på vektkontroll i morgon, så då er eg spent på å sjå korleis han ligg ann!

Her har vi så vidt begynt å smake på veldig tynn grøt. Minstemann begynte plutselig å vise tydelig at han ville ha mer. Trudde først det var økedøgn, men nå har det vart i godt over 2uker. Stråler som ei sol når han får grøt;-)

Vi har begynt, fått i snart ei uke :) å elsker det! :)

Hvilken grøt gir dere? Når gir dere? Synes dere at de sover bedre etter grøt?

Han får hipp. Ig han får den på dagen:) for og se hvordan magen reagerte på den :)

Får nestle havregrøt med ris og hvete. Gir han på formiddagen i 10.30 tida, han pleier å ha ein god lur i 11 tida, men har ikkje merka nåke forskjell i søvnen, er vel faktisk helst blitt kortare når eg tenker meg om.... No skal eg begynne å gi ein gang om kvelden også i 19.00 tida.

Vi har og så vidt begynt med grøt. For hun fikk ikke nok av bare mme. Skulle ha mat hver 2 time. Så nå får hun grøt til kvelds så da er det ihvertfall 5 timer mellom et måltid. Ellers spiser hun hver 2 time bortsett fra den ene gangen hun får litt grøt

Her er det bare morsmelk enda, men så er lillebror bare tre mnd også da. Satser på å vente med grøt leeeenge enda.

Vi har gitt litt grøt i snart 1mnd,og hun liker best den milde havregrøten fra Nestlé. Hipp sin risgrøt likte hun ikke. Vi kjører også Sviske puré med pære ved siden av,sånn at hun ikke skal bli for hard i magen.

Hu er 4 mnd nå, men vi har ikke begynt enda.. hva begynner man med egentlig?

Lurer på om lillebror er klar for grøt nå... Plutselig begynt å våkne så ofte på natta å dkal ha mat. Tror ikke det er økedøgn... Har vært slik i 3-4 dager. Men skal vente å se det an et par dager til:)
Han blir jo 4mnd nedte uke, så ingen krise iallefall;)

Back
Topp