Grøt

Fitness

Forelsket i forumet
Vi har begynt såvidt med grøt. Har forsøkt halvannen uke nå. Lillemor er imidlertid ikke veldig begeistret for dette, og virker irritert på skjeen og freser det meste ut igjen. Vi har forsøkt to typer grøt og litt grønnsaksmos. Pupp derimot, er helt greit! ;-)

Vi får bare fortsette å prøve så går det seg vel til. Litt ulik storebroren sin på 2 år, som slukte alt fra første skje og som ikke var veldig fornøyd da han ikke fikk mer ;-)
 
Ida er veldig glad i grøt. Bruker Sinlac da hun reagerer på melk. Men den smaker godt, heldigvis:) Fått endel ulike frukttyper også, med div reaksjon.
 
du får la hun leke med grøten selv ;)
 
Hvor gamle er babyene deres? Lurer på når jeg selv skal begynne med grøt til min :)
 
Jeg bruker hipp, han spiser vel nå en 2-8 skjer...men liker bedre melka. Han er 4 mnd nå, han får også frukt pudrre etc også
 
er begynt med grøt her også, men mye av det renner ut igjen... hun nekter også flaske så tror ikke hun blir så lett å ha med å gjøre i matveien 

vi har sviskemor i grøten for bedre smak og fordøyelsen, pluss at jeg amme litt først siden det skal "smøre" tarmene :)

 
Det er samme greia her. Men vi forsøker nå litt hver dag, og det går mer og mer inn. Tror det går mye på svelgeteknikk også, de bruker gjerne samme tungebevegelser som når de ammer og da føres grøten ut istede for bak. Her hjelper det med liten bøyd skje (plast fra IKEA) jeg må holde den inni munnen mens hun liksom slurper den i seg... Men etter noen skjeer er hun lei og nekter mer...
 
Begynte for halvannen uke siden, og det var ikke særlig populært...men gav hun 1-3 skjeer i en uke, og nå begynner det å komme seg, og de to siste dagene har hun spist en liten porsjon :) da har hun sovetmye bedreom natta og ikke voknet annenhver time for mat :) hun er akkurat 5 mnd
 
frøkna her har spist grøt på kvelden siden hun var ca 4mnd. (født 05.05). igår startet vi med litt grøt på morgenen etter råd fra hs.  jeg har d luksusproblemet at jeg har gått mye ned i vekt.

Vi startet med litt tynn grøt og har gradvis økt. Nå spiser hun en passelig porsjon.  kan ikke si jeg merker noen stor forskjell på nattesøvnen, men så våkner hun som regel bare 1-2 ganger om natten fra før. :)
 
Nå går det mye bedre her også. Hun spiser litt grøt på formiddagen og til kvelds. Teknikken er "så der", men det kommer seg :-)
 
Lillejenta blir 4mnd til helgen og jeg funderer på når vi skal begynne med mat. Helsesøster anbefalte veldig å vente til hun selv viser interesse for det ved å følge med på maten vi andre putter i munnen og jeg husker jo fra storesøstrene at det er mye enklere når hun har fått interessen. Lillejenta viser lite interesse for vår mat foreløpig. 
Men nettene er ikke så veldig bra, egentlig. Flere netter nå da jeg har ammet hver tredje time (kl 2330, 03, 06 og 09) så hvis det blir sånn ofte fremover, begynner vi med litt mat.

Jeg tenkte å begynne med avokado og litt ulike grønnsaker og sånn før vi starter med grøten, jeg. Noen andre som gjør det?
 
vi begynte med grøt for 2 uker siden, og her går alt inn og ned.. lillegutt elsker grøt, får ikke nok her... men han er nå et lite matvrak av seg, så alt som kommer til munnen skal spises..;)han er 4,5 mnd nå..
 
Her bokstaveligtalt hiver ho seg over grøten:)) fått det 4 ganger tilsammen. Men ho sliter med avføring da, og nå er det på 4 dagen, får håpe det kommer idag, om ikke tørr jeg ikke gi henne ikveld. Men samtidig virker det som ho trenger den lille porsjonen på kvelden for å bli fornøyd, melka holder liksom ikke. Og ho virker obs på når vi spiser, ho vil liksom også ha! :)
 
Back
Topp