grøt

MiaMoren

Elsker forumet
    Dette har vi sikkert snakket om mange ganger, men jeg spør alikevel..

Tenkte jeg skulle begynne så smått med litt grøt om kvelden nå. Hun sovner mye tidligere nå, og da våkner jo hun også tidligere.. kanskje hun sover litt lenger med litt mer mat i magen? Derfor lurer jeg litt på hvordan dere har gjort det, hvilken type grøt, konsistens, mengde osv. jeg ammer fremdeles, så hun skal få det på skje, ikke i flaske [:)]

Får velling her.. blander mme og maisgrøt. Han får med skje [:)]

Jeg tar 2 teskjer med maisgrøtpulver blandet i ca 20 ml mm, dette blir veldig tyntflytende men holder skjeen inne i munnen hans til han svelger... Og dette gjør at han endelig sover natten igjennom fra ca 22-06[;)], gir ham med disse babyplastikkskjeene som man får kjøpt i butikken.

Lykke til!!

hvor mye er det vanlig å gi i begynnelsen?

Det var ikke værre, nei. Takk solvit[:)][:D][:)]

Jeg anbefaler maisgrøt på det varmeste![:)] Den både lukter og smaker godt syns jeg og vesla elsker den. Prøvde først med havregrøt (tror det var det den het..[8|]) men den likte ho ikke noe særlig. Jeg blander en god spiseskje med litt oppvarmet mme jeg da, så tar jeg dette oppi flaska med resten av melka. Tilsammen ca 160- 170 ml. Blir en fin velling og trenger ikke større hull enn på en 2`er sutt. Har ikke hatt problemer med at ho ikke tar ren mme etter å ha gitt velling på flaske heller [:)] lykke til med deilige netter framover![:D] Klem

Sebba er en sulten liten kar og spiser 220ml pr måltid ca. Men i kveldsmåltidet rundt 20-tiden blander jeg i 2 te-skjeer risgrøt i melka hans. Risgrøten skal visst være litt mildere enn maisgrøten. Og han sover fra 20. til 07 nå[;)] 

ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: FebruarGullet

ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: FebruarGullet

jeg havnet jo i februar jeg da, så gutten min er litt mindre enn deres...

men har begynt å glede meg til å kunne gi grøt[:)] det er vel kanskje litt tidlig enda???
Når begynte dere med grøt-vellingen da??? Men da blir vel melkeproduksjonen mindre også??? (ammer)

Jeg har tenkt å vente litt til før jeg begynner med det. Håper jeg kan vente til han er 6mnd jeg,men det kommer jo ann på om han fortsetter og vokse godt.

Han legger godt på seg, jeg fullammer og gir ikke noe mme, men har veldig lyst til å sove hele natten... Og nå vil han legge seg tidligere enn det vi har gjort til nå (21), og da må han jo ha mat flere ganger...

Ja, det er jo sant. Har vært bortskjemt her med at han sover mellom 5-7 timer. legger han samridig som oss ca.kl 23.

også derfor jeg begynte for 1 uke siden med 2 ts maisgrøt blandet med ca 20 ml mm, han våkner maks en gang før kl 06, sover så videre til ca kl 09...en drøm[;)] 

Vi fikk beskjed fra hs at vi ikke skal begynne med grøt før nurket vårt er 4 mnd..[8|]

VENTER LITT MED GRØT VI OGSÅ TENKER JEG...

MARIUS SPISER 4 FLASKER MED MME I DØGNET PÅ RUNDT ÈN 200ML.
HAN SOVER 2 LURER I LØPET AV DAGEN + AT HAN SOVER HELE
NATTEN. LEGGER SEG MELLOM 21.30-22, OG SOVER TIL RUNDT 8...
ELLER LENGRE NOEN GANGER.[:)]

Ikveld skal jeg gi henne grøt for første gang [:)] Har kjøpt mais-grøt, håper hun liker den.  Hun legger seg allerede kl 20, og våkner mellom 4 og 5 om morgenen.. sovner igjenn etter hun har fått pupp, men kunne jo vært deilig om hun hadde sovet helt til 8 .. Blir spennende å se [:D]

ORIGINAL: Mayen82

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Sebba er en sulten liten kar og spiser 220ml pr måltid ca. Men i kveldsmåltidet rundt 20-tiden blander jeg i 2 te-skjeer risgrøt i melka hans. Risgrøten skal visst være litt mildere enn maisgrøten. Og han sover fra 20. til 07 nå[;)] 

oi ho her spiser bare 100ml per måltid...
(eg trodde ho fikk for lite, men barneklinikken sa hvis ho fikk mat 7 ganger for dagen, så var 100ml det ho sku ha... i forhold til vekta hennes..)

Sebastian spiser 6 måltider i døgnet [:)] Men vekta hans er helt normal i forhold til lengden. [;)]

ORIGINAL: MiaMamma

Ikveld skal jeg gi henne grøt for første gang [:)] Har kjøpt mais-grøt, håper hun liker den.  Hun legger seg allerede kl 20, og våkner mellom 4 og 5 om morgenen.. sovner igjenn etter hun har fått pupp, men kunne jo vært deilig om hun hadde sovet helt til 8 .. Blir spennende å se [:D]

Vi ska också prova litt ikväll, identiska tider som hos oss [;)] fast ingen pupp da... mme vid ca 4-5 og så vill han upp i min säng ca 6-6.30 till 7.30-8.
Lycka till [:D]

Hanne får litt grøt hver kveld...eller velling (skjønner ikke helt forskjellen her...). To te-skjeer maisgrøt (vet ikke helt hvor mye mme jeg bruker oppi[&:]) Hun får ihvertfall med skje, og det går veldig fint - sover fra 21 til 07 [:D] Så vi er veldig fornøyd med det!

Back
Topp