grøt!!

smurfix

Elsker forumet
i dag hadde vi første smaksprøve på  litt tynn, tynn grøt for første gang[:D]
haha.. mange rare grimaser og mesteparten tror jeg kom ut igjen..

hvor mange har prøvd seg på dette enda??

Nei,hadde tenkt å vente lenge enda.Men nå ser det ut til at jeg må prøve det hvis ikke det fungerer med MME om kveldene..

Vi prøvde i går og i dag, og det er nok lurt at vi har begynt med smaksprøver allerede, for jeg tror det kan ta lang tid å venne henne til det!
Maaaasse æsj-grimaser også sender hun meg skikkelig stygge blikk[;)] Hun skjønner ikke hvorfor jeg absolutt skal stappe den guffa inn i munnen hennes[8D]

Her har jeg ikke engang turt å starte med velling engang av frykt for mageknip. Tenkte å vente til en dag jeg har fått mye søvn, men den dagen ser ut til å vente på seg. Foreløpig har hun mange økenetter, så hun spiser iallefall godt...

Jeg mener ikke å fornærme noen nå, men kan jeg spørre dere som har barn som er under 4 mnd hvorfor dere gir de grøt allerede?

ORIGINAL: *dreamer*

Vi prøvde i går og i dag, og det er nok lurt at vi har begynt med smaksprøver allerede, for jeg tror det kan ta lang tid å venne henne til det!
Maaaasse æsj-grimaser også sender hun meg skikkelig stygge blikk[;)] Hun skjønner ikke hvorfor jeg absolutt skal stappe den guffa inn i munnen hennes[8D]

hehe.. kan se ut som det kan ta tid her også ja, filma hele greia så skal bli morsomt å vise henne når hun blir eldre [8D]

Det lurer jeg å på,for det er jo ikke anbefalt når de er så små enda.Jeg har bare kommet til tanken om å kanskje prøve hvis hun ikke blir mett på MME om kveldene..Men føler det er et stort steg å ta,å har aldri gjort det,bare for å prøve det eller for at det tar lang tid å venne på de grøt....

ORIGINAL: Kleo79

Jeg mener ikke å fornærme noen nå, men kan jeg spørre dere som har barn som er under 4 mnd hvorfor dere gir de grøt allerede?

er ei uke til hu er 4 mnd og tenkte å prøve med littepitt grøt bare som smaksprøve.. jeg har en stoor jente 8100 på 3 mnd kontrollen, og hs sa også at selvom jeg ammer så kan det hende at hu allerede rundt 4 mnd vil begynne å kreve mer siden hu er så stor... 
etter at hun i rundt en uke nå har hengi i puppen døgnet rundt og egentlig vært sur og grinete så tenke jeg som så at jeg kan prøve å i hvert fall venne henne til smaken[;)]

ps. tar det ikke som kritikk[;)]

Har enda et spm, og gjerne be meg ta det et annet sted hvis jeg kupper tråden...

Hvor store er babyene som får grøt/velling?

som det står over her så VAR hun 8100 og det er 3 uker siden. [;)]

jeg tenkte å begynne med litt grøt når hun blir 4 mnd nå om 2 uker men, hvor mye gir dere? hvor ofte og hvordan øke porsj etterhvert?

gleder meg og til å begynne litt med litt smaksprøver, men mi er jo ikke 3 mnd ennå så venter iallefall til hu er 4 mnd før vi begynner tenker jeg:)

vi skal begynne mandag etter vinterferien! [:)]

og jeg gleeeeder meg, tror han trenger mere mat og han nekter å ta flaske så![:)]

Mi var også veldig stor på 3mnd kontroll. Hun var 6720, men med tanke på at hun kun var 2720 ved fødsel så har hun lagt på seg MYE...
Fikk også en mye gladere og mer fornøyd baby etter at jeg begynte med pittelitt grøt til henne.

jeg prøvde litt grøt forrige helg pga at han ikke er helt fornøyd noen dager. men han veier ikke mer enn 6410gram på 3mnd kontroll som var på mandag. Jeg har ikke tenkt til å begynne med for fullt med grøt før han er 3,5mnd 

Back
Topp