Grøt?

ORIGINAL: Frøken Lillan

Jeg ammer, så da holder jeg anbefalingen - venter til hun er 6 mnd.

Men litt velling/smaksprøver skal hun såklart få :):) Blir morro

Samme her med lille Haakon [:)]

nei, hun er er skikkelig blubbe, så ser ikke ut som hun har behov noe noe ekstra enda :P får se det ann ved 4 mnd.

Her blir det bare mm til hun er 6 mnd.[:)]

Fullammer til 6 mnd om jeg kan :)

Men de har snakket en del om dette smaksvinduet mellom 4-6 mnd.. men da å introdusere andre smaker enn søtt. Men er litt usikker på om vi ikke like godt bare venter med alt... Frukt og sånt tenker jeg er smaker barn lett liker, og tror dermed iikke det er vits å benytte smaksvinduer til dette. Men kanskje avokado, potet, tomat.
Måltider blir det ikke før 6 mnd.

fullammer til 6 mnd om jeg kan d[:)]
mellomste her blei fullamma til 6 mnd og da begynte vi pent med litt grøt , og han er en absolutt altspisende gutt i dag og sier ofte få mere mat, hehe

ORIGINAL: Ridley

så lenge han ikke har behov for det skal han ikke få før han e 6mnd. ikke for å tråkke på noen tær, men syns det er litt egoistisk å gi dem grøt tidlig når dem ikke trenger, men man ønsker at dem skal sove hele natta.

Skal få prøvesmake av og til her også. men starter nok med frukt og slikt før grøt. Ga grøt til førstemann når han var 4 mnd. endte med at han voknet oftere på natten enn til vanlig. Hs mente det kunne være får at han ble tørst av grøte.

Jordmødre, helsesøstre og leger sier så mye forskjellig..
Sist startet vi med måltider fra ca 4 mnd, og det var passe! INGEN problemer med mage elle noe..
Men det er da snakk om tynn grøt, ikke de målene som er på pakka[:)]

Jeg hører 2 ulike ting fra legen og litt fra helsesøster, så velger heller å gjøre det som jeg gjorde sist. Går etter hans behov[:)]

Back
Topp