Grøt?

Ritamor 26

Betatt av forumet
Noen som har begynt med det? Syns det er tidlig selv, og mini legger på seg godt av morsmelk enda...så tenkte jeg skulle begynne når han er 4 mnd[:)]

Vi har ikke b egynt enda,her er det bare mm.

Venter med alt annet til hu er minst 4 mnd.

venter til hvertfall 4 mnd.

Ikke begynnt enda, og tenkte jeg skulle vente ihvertfall til hun blir 4 mnd. Hun legger godt på seg av melka og spiser fortsatt bare ca 100ml hvert måltid[:)]

Starter ikke før 4 mnd nei. Sist startet jeg med grøt når storebror var nesten 6 mnd. Kommer til å starte litt tidligere denne gang de holder på å gå bort fra anbefalingene om fullamming i 6 mnd. Så blir nok noen smaksprøver fra litt over 4 mnd tenker jeg [:)]

ORIGINAL: anahen

venter til hvertfall 4 mnd.

[:)]

Han har fått smake litt grøt og noe sånne frukt greier![:)]
De anbefaler at man prøver litt smaker, for da blir de vist ikke så kresne[;)]

Men han får det ikke i måltider før rundt 4-5mnd[:)]

ORIGINAL: *AnjaElise*

Han har fått smake litt grøt og noe sånne frukt greier![:)]
De anbefaler at man prøver litt smaker, for da blir de vist ikke så kresne[;)]

Men han får det ikke i måltider før rundt 4-5mnd[:)]

Det er jo opp til hver enkelt, men det anbefales ikke prøvesmaking før de er 4 mnd [;)] Og mat som måltider fra 6 mnd. [:)]

ORIGINAL: Ritamor 26

Noen som har begynt med det? Syns det er tidlig selv, og mini legger på seg godt av morsmelk enda...så tenkte jeg skulle begynne når han er 4 mnd[:)]

Etter mangen anbefalinger fra jordmor/lege/helsesøster kommer jeg aldri til å starte før han er 6 mnd.
Til nøds 5,5! Syns 4 mnd er for lite for å fordøye grøt.
Så lenge de legger på seg så skal det jo ikke være nødvendig.
Men smaken er som baken. Min søster begynte når hennes datter var 4 mnd[:)]

ORIGINAL: MilliVanilli

Nei ikke enda, venter til hun er i allefall 4 mnd før vi begynner å smake[:)]

Jeg ammer, så da holder jeg anbefalingen - venter til hun er 6 mnd.

Men litt velling/smaksprøver skal hun såklart få :):) Blir morro

??? BEGYNT med grøt nå?? nei..det er helt absurd for meg. Han er ikke to måneder engang.
Fikk beskjed at han skulle introduseres med fast føde når han er 4 mnd...var visst spessielt for dem som gir MME, de skal gi fast føde fra de er 4 mnd..men ammer man, kan man godt vente til de er 6 mnd.
Ikke blitt foreslått for at man kan få smaksprøver når de er UNDER 4 mnd..(dette må jeg spørre om neste gang)

så lenge han legger på seg godt så venter jeg så lenge så mulig... 6mnd... fra 4 mnd kan det vær jeg gir litt smaksprøver på frukt

Nei, håper å kunne vente til 6mnd...

Er ikke bevisst i forskning at de sover bedre med grøt innabords, så skal prøøøøve å vente..
Men får se hva det blir til..

Litt smaksprøver skal hun få, men ikke i mat før hun er 6 mnd![:D]

Kommer til og begynne når han er 4 mnd siden det ikke er anbefalt før . 

ORIGINAL: My_

Kommer til og begynne når han er 4 mnd siden det ikke er anbefalt før . 

Samme her

så lenge han ikke har behov for det skal han ikke få før han e 6mnd. ikke for å tråkke på noen tær, men syns det er litt egoistisk å gi dem grøt tidlig når dem ikke trenger, men man ønsker at dem skal sove hele natta.

Back
Topp