Grøt

• Trådstarter Trådstarter .
  • Opprettet Opprettet

.

Elsker forumet
Hvordan i alle dager skal man klare å gi grøt uten at det er grøt fra topp til tå på baby og seg selv, på stol, gulvet ja overalt...??

Hvordan gjør dere det?

Hehehehe, det går i grunnen ikke, jaffal ikke her [;)]
Her spiser Tiril grøten i bare bleia si, før morgenstell og før kveldstell, oppi vippestolen... Ja jeg vasker stoffet på vippestolen ganske ofte [;)] Hihi....

Vi tar ham på fanget, slik at han sitter med ryggen sin "litt under armen".
Da sitter han litt "fast" med hendene sine. Med en smekke på, blir det ikke mye søl her hos oss. Men blir vel tidsnok det når han etterhvert skal sitte i stolen sin og spise[:)]

Setter ho bare i vippestolen med smekke på.
Har tørkeklut i nærheten og setter skåla på gulvet så jeg har en hand til skjea og en hand til å holde henda hennes unna munn. Spytter hun det ut får jeg det raskt opp med skjea eller tørkeklut. Nå svelger hun grøten bra unna, så er bare å passe på henda hennes. Begynner ho å leke med maten er ho ikke sulten, så da slutter jeg. Hun kan finne på å blåse den av gårde.. hehe. Men normalt går det helt fint unna... ikke no grising.

Flytta henne fra vippestol til fang, men må ta henne tilbake til vippestol nå, hun hopper og vifter med armene verre nå, så grøten fyker veggimellom, men i vippestolen tar hun jo tak i beina og spiser de samtidig [:D] Jaaja... Må spise før morgen og kveldsstell her også, eller blir det jo bytting av klær ganger 2.
Bare vesla er fornøyd og mett så er det greit... får ta bordskikk senere [;)]

Vi har droppa smekke for det var ikke noe vits.. Her bader vi etterpå istedet [:D]

Back
Topp