Grøt/velling

AnjaK

Blir kjent med forumet
Når begyner/ begynte dere med grøt eller velling? Syns man hører så mye forskjellig ang dette.
 
Helsesøster sier rundt 4 mnd, men hvis hun er fornøyd med kun melk ei stund til, så satser jeg på å gå til hun er 6 mnd før jeg begynner å gi annen føde.
 
Begynte med tynn grøt for et par dager siden på morgenen. Gir med skje. I går var vi oppe i 5-6 skjeer. Han skjønte fort at man måtte åpne munnen når skjeen kom :) magevondt fikk han heller ikke. Så da tenker jeg vi fortsetter i sakte tempo. Gir mme til han, og nå de siste dagene har det vært økedøgn virker det som. Drikker mer, men gulper jo også litt mer da ;)


Lulilu
 
Han er forresten nettopp blitt 3 mnd.


Lulilu
 
Jeg fullammer enda og venter til jeg ser hun har behov for mer:) men i februar må hun få litt annet, da jeg begynner og jobbe i firmaet mitt igjen

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her fikk han velling som ble til grøt når han var 2,5 mnd gammel, etter 14 dager fikk han det første hele måltidet med grøt og litt mme på siden. I går fikk han første glass med middag, og han er nå 3.5 mnd. Men var og veide han i dag og han er 67 cm lang og 8300 gr :O var bare 49 cm og 3270 ved fødsel :p
 
Takk for svar. Jeg fullammer også. Men er veldig i tvil på om jeg skal gi litt smaksprøver når han blir 4 mnd, eller vente litt lenger. Ser ut som at dere som gir mme ofte starter før oss som ammer?
 
Helsesøster sier rundt 4 mnd, men hvis hun er fornøyd med kun melk ei stund til, så satser jeg på å gå til hun er 6 mnd før jeg begynner å gi annen føde.

Her tror jeg helsesøster sier 6 mnd. Så lenge de er fornøyde og legger på seg er det vel bare bra:)
 
Her fikk han velling som ble til grøt når han var 2,5 mnd gammel, etter 14 dager fikk han det første hele måltidet med grøt og litt mme på siden. I går fikk han første glass med middag, og han er nå 3.5 mnd. Men var og veide han i dag og han er 67 cm lang og 8300 gr :O var bare 49 cm og 3270 ved fødsel :p

Oj, da har han vokst godt ja:) Ammer du eller ga du mme?
 
Her e han akkurat blidd 3 mnd å bli å vente enda ei stund...
Med storesøster bynte vi m litt smaksprøver fra ho va 5mnd... men ho va 8mnd før man kunne si at ho faktisk spiste ett måltid.. før d va d knapt ei teskje ho fikk i sæ når æ prøvde! Men jula da ho va 8mnd å fikk smake hjemmelaga kålrabistappe løsna d !;-)
 
Her e han akkurat blidd 3 mnd å bli å vente enda ei stund...
Med storesøster bynte vi m litt smaksprøver fra ho va 5mnd... men ho va 8mnd før man kunne si at ho faktisk spiste ett måltid.. før d va d knapt ei teskje ho fikk i sæ når æ prøvde! Men jula da ho va 8mnd å fikk smake hjemmelaga kålrabistappe løsna d !;-)

Hihi.. Kålrabistappe er jo så godt
 
jeg ammer. og han får grøt til lunch med pupp som tørstedrikk før det er tid for første dupp. og så hjemmelaga gulrot/potet pure til middag og pupp som tørstedrikk. før det er ei flaske med mme til kvelds :) sover da fra 21.30-05.30 får pupp og så sover han til 08.00 :). Var 4 mder den 20.12 :)
 
Jeg gir flaske ;) jeg sluttet og amme når han var 8 uker pga mye stress som gjorde at jeg mistet melken!
 
Fått graut siden han var 3,5 mnd. Mme frå han var 10 uker.
 
Min var 4 mnd på mandag, og fikk smake grøt igår og idag. Ca 2 små skeier. Var veldig fornøyd med det, så prøver litt kvar dag framover. :)
 
Traff ei på helsestasjonen i dag, det var åpen veiing og hun hadde barnet sitt ved siden av mitt. Vi snakket så vidt sammen og vi kom inn på grøt, og jeg sa at nå var det jo tiden for det. Gutten hennes var 7 mnd og hun hadde begynt da han var 6 mnd gammel, hun fullammet. Det angret hun på, for han ville nesten ikke ha fast føde, men bare pupp. Så hun skulle ønske at hun hadde begynt ved 4 mnd alder og skjønte hvorfor de anbefalingene ang fast føde hadde forandret seg fortalte hun.
Sier ikke at dette gjelder alle, men det fikk meg til å ikke føle meg så usikker på om jeg skulle begynne med grøt eller ei:)
 
Back
Topp