Grøt/velling

Mamsen

Flørter med forumet
Vi har tenkt å begynne så smått med grøt. Ser noen her inne gir velling, så da lurer jeg på om det er forskjell på grøt å velling?? Så lurer jeg på hvilken type grøt/velling dere bruker.

trodde man bare kunne lage super tynn babygrøt jeg og "kalle" det velling...

vi bruker hvetegrøten som er fra 4mnd og den er mega populær...[:D]
men han har ett grøtmåltid og det er til lunsj...

bare husk å ikke gi det første gangen til kvelden...
tobias fikk veldig luftsmerter de første 3 dagene etter at vi begynte med grøt...dette for å stabilisere magen litt....[;)]

Jeg brukte maisgrøten ,for da kunne jeg lage velling med mm som jeg hadde pumpet...
Nå får han det samme til kvleden,bare grøt istedenfor velling.

ORIGINAL: ing0

ORIGINAL: kari26

Vi har tenkt å begynne så smått med grøt. Ser noen her inne gir velling, så da lurer jeg på om det er forskjell på grøt å velling?? Så lurer jeg på hvilken type grøt/velling dere bruker.

Og jeg lurer på hvor mye grøt dere starta med, og hvor raskt dere økte mengden? Isak har foreløbi bare fått noen smaksprøver på grøten.

de første 3 dagene laget jeg den som veldig tynn suppe... og da fikk han kanskje i seg 2ts tilsammen...
men så laget jeg den som ordentlig grøtkonsistens 4 dagen og det var mye mer suksess her...da ville han ha mer og spiste 4 ts

ORIGINAL: lineleon

ORIGINAL: kari26

Og jeg lurer på hvor mye grøt dere starta med, og hvor raskt dere økte mengden? Isak har foreløbi bare fått noen smaksprøver på grøten.

jeg begynte med noen ts. neste dag var det noen fler. så var det nesten halve greia. så var det halve greia. igår tror jeg det var hele greia; 1dl.

ok, da får jeg bare prøve å øke på etterhvert her! maisgrøten er ennå ingen favoritt har jeg skjønt! sover barna bedre på natta etter å ha begynt med grøt da? hååååååper d skjer her[&:]

vi gir det ikke for at han skal sove bedre vi da...han begynte å tigge veldig ved matbordet og da begynte vi med grøt...
han får det til lunsj her...
og ja,han har begynt å sove hele natta men det tror jeg ikke har noe med grøten å gjøre...det er nok heller sola og mye frisk luft som gjør susen[;)]

Back
Topp