Grøt-typer

BmR

Forelsket i forumet
Har så smått begynt med fast føde til Eira.
Den grøten vi prøvde var Hipp med banan og persika og da var det full skrik hele natten igjennom omtrent. Hun var våken hver time og skrek. Ser på de andre at de inneholder skummetmeltpulver..
Det er vel ikke bra for så små mager??
Hvilke grøter er det dere har begynt med?

Jeg begynte med havregrøt-hvete\ris fra Nestle.. En helt enkel grøt.. Gir den enda, men har alltid i fruktmos..

Den der fra hipp gir jeg av og til.. Har merket at han får hard bæsj av den.. Men den smaker jo veldig godt da.. :p Nesten så vi krangler om hvem som skal spise den.. :p

Vi begynte med den grøten og Nikolai reagerte ikke på den.. Nå har ikke han reagert på alle de grøttypene jeg har gitt ham heller da.. Har både gitt ham Nestlé havregrøt 4mnd, nestlé havregrøt med banan og fersken 6 mnd, hipp sine grøter, osv:P bare for å variere litt[:)]

Takk for svar [:)]

Mener jeg har lest at grøtene ikke bør inneholde melk, og det gjør jo nesten alle har jeg sett..
Ikke bare bare..
Kjøpte Nestle havregrøt med banan isted og har lyst til å prøve den imorgen. (inneholder skummetmelk)

Tror egentlig ikke det spiller så stor rolle hvilken grøt du begynner med så lenge barnet spiser[;)] Det at hun skriker og er urolig den første tiden med grøt er nok ganske normalt tror jeg... Snuppa her var også veldig urolig og gråt en del de første ukene med grøt. Tar en god stund før de små magene vender seg til fast føde! Vær tålmodig og prøv deg frem litt og litt så skal du se at det går seg til! Vi prøvde all verden med forskjellige grøttyper i begynnelsen, til og med den uten lactose og gluten... Nå spiser hun det meste av grøt men er veldig fan av Hipp sin med frukt og Nestle sin havregrøt med banan[:)]

Vi bruker Nèstle sin grøt med aprikos og banan på morgenen og Nèstle sin god natt grøt på kvelden [;)] Tror ikke det er så bra med fruktmos / fruktsmak om kvelden, hvertfall ikke for oss som har en baby som er litt våken på natten. Grunnen til at vi bruker nèstle sin er fordi den kom ut best i test, og er den eneste med nok jerninnhold[;)]

Tusen takk for svar [:)]
Prøvde litt Hipp-grøt til frokost her idag og det gikk kjempe bra. Ikke no skriking eller noe. Fikk testet ut et Hipp glass med poteter, ris og brokkoli også. DET likte hun kjempe godt. Ble sinna når det var stopp [:D][:D]

Back
Topp