Grøt - tips?

Islay

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Noen som har startet med grøt til sine små? Hvilken? Hjemmelaget eller kjøpegrøt? Kol gjerne med konkrete tips. Har det noe og si om baby får MM eller MME mtp type grøt?
Dette er jo en helt ny verden :laughing002
 
Vi begynte sånn smått med Nestle sin havregrøt et par dager før hun ble 4 mnd (en uke siden), og hun elsker det nå spiser hun en liten porsjon hver kveld
 
Vi begynte å gi smaksprøve denne uka, Nestle sin havregrøt (mild) fra 4 mnd ☺️
 
Vi startet et par dager med smaksprøver av nestle sin glutenfrie grøt med eple og banan! Så at hun likte det veldig godt og nå spiser hun en porsjon hver kveld☺️ Starter når hun var 4 mnd. Jeg fullammer men merker hun er mer sulten om kveldene. Så helt topp med grøt☺️
 
Barnet er 4 mnd og begynte med små smaksprøver av fruktmos. Ca en skje om dagen, barnet bestemmer.
I går var det en skje med most avokado.
Gikl ned på høykant.
Tenker å begynne smått med grøt litt senere, men fullammer så vi begynne forsiktig. Tarmen er følsom når de er så små :)
Jeg er matglad og tenker å lage barnemat selv, det er slettes ikke vanskelig. Både grøt av urkorn (høyere jerninnhold) og mos av frukt og grønt. Og hjemmelaget leverpostei fryst i isterningsbokser er ikke en vanskelig jobb heller.
Er mye inspo å hente i en del barnemat-bøker :)
 
Tusen takk for svar! Da skal jeg sjekke ut disse to typene fra Nestle :happy:
 
Barnet er 4 mnd og begynte med små smaksprøver av fruktmos. Ca en skje om dagen, barnet bestemmer.
I går var det en skje med most avokado.
Gikl ned på høykant.
Tenker å begynne smått med grøt litt senere, men fullammer så vi begynne forsiktig. Tarmen er følsom når de er så små :)
Jeg er matglad og tenker å lage barnemat selv, det er slettes ikke vanskelig. Både grøt av urkorn (høyere jerninnhold) og mos av frukt og grønt. Og hjemmelaget leverpostei fryst i isterningsbokser er ikke en vanskelig jobb heller.
Er mye inspo å hente i en del barnemat-bøker :)

Takk for svar! Jeg har startet med frukt- og grønnsaksmos som jeg har kokt, most og fryst i isterningbrett. Var bare denne grøten jeg er litt usikker på - kjøpegrøt eller hjemmelaget :happy:
 
Jeg liker best Semper sin havregrøt fra 4 mnd. Har så vidt begynt å gi denne uken og etter et par dager gikk den ned på høykant.

Den er faktisk riktig god :)
 
Takk for svar! Jeg har startet med frukt- og grønnsaksmos som jeg har kokt, most og fryst i isterningbrett. Var bare denne grøten jeg er litt usikker på - kjøpegrøt eller hjemmelaget :happy:
Det er egentlig ikke noe stort poeng i å begynne med grøt med det første. 4-6mnd er jo mest for smaksprøvenes skyld. Å bli kjent med at ting smaker forskjellig. Først fra 6 mnd at man må passe på å få tilført jern fra kosten:) Jeg tenker at det er jo kjempelett å lage barnemat selv, så lager jeg mat noen få ganger og kjøper resten ferdig:hilarious:
 
Prøvde i dag med litt hisegrøt, alt kom ut og han var liite fornøyd, skjønner han godt og det var mest for og se. Har kjøpt nestle i dag og skal prøve med den i morgen. Begynte med div moser for noen uker siden (søtpotet, kålrot, gulrot) men da han reagerte veldig i ansiktet av sviskemos og aprikosmos har jeg avventet litt med det til vi har vært hos legen :) Han er 4 mnd og straks en uke.
 
Back
Topp