Grøt til baby 5 mnd

Mimi

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg har en jente som fylte 5 mnd igår. Hun har fått mme helt siden hun var nyfødt, og forrige uke fikk hun smake et par teskjeer med grøt.
Jeg tenkte å vente med grøt til hun hadde fylt 6 mnd men det virker som hun er så sulten for tiden. Jeg mater henne fortsatt 7-8 ganger om dagen hvor hun i gjennomsnitt drikker 170-200ml per måltid. Det er vel veldig mye? Burde jeg begynne å introdusere litt grøt?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hei,
Jeg har en jente som fylte 5 mnd igår. Hun har fått mme helt siden hun var nyfødt, og forrige uke fikk hun smake et par teskjeer med grøt.
Jeg tenkte å vente med grøt til hun hadde fylt 6 mnd men det virker som hun er så sulten for tiden. Jeg mater henne fortsatt 7-8 ganger om dagen hvor hun i gjennomsnitt drikker 170-200ml per måltid. Det er vel veldig mye? Burde jeg begynne å introdusere litt grøt?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Hei!
Ettersom jenta de er blitt fem måneder og krever hyppige måltider med morsmelk, er det ikke noe i veien for å starte med grøt. Start forsiktig som du allerede har gjort med små smaksprøver, for så over en ukes tid å øke opp til fulle porsjon. Etter hvert øker du opp til to grøtporsjoner , for så gi middag i tillegg midt på dagen. Det er svært ulikt fra barn til barn hvor fort dette går, men det vanlige er ofte at en introduserer både grøt og middag over en periode på 1-2 måneder. Håper jenta di kommer til å kose seg med måltidene. Viktig sørge for at måltidet blir en kosestund. Nyt denne tiden sammen med barnet ditt og gled deg som forelder over barnets utvikling og stadige framskritt. Hilsen Elin
 
Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve med litt grøt. Men skal jeg erstatte melken helt med grøt når hun går opp til full porsjon eller skal hun fortsatt da ha melk itillegg på det måltidet? Og hvor mye er en full porsjon forresten? Bor i England og her står det ikke på pakken.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Da eldste fikk grøt fikk han og melk ved siden av men ikke full flaske, for det holdt med halv. Full porsjon er en grøtbolle for barn.
 
Back
Topp