Grøt til baby 4mnd

Augustfrua

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Vi skal snart begynne med smaksprøver, og jeg lurer da på hvilken grøt vi bør starte med? Han er straks 4 mnd. Noen anbefalinger?

Vi skal også begynne med smaksprøver snart, men her blir det ikke grøt. Noen grunn for at du vil starte med det? Vi skal begynne med søtpotet første uken, så avokado.. følger på med gulrot etter det. Blir spennende å se hvordan dette blir mottatt.

Vi skal også begynne med smaksprøver snart, men her blir det ikke grøt. Noen grunn for at du vil starte med det? Vi skal begynne med søtpotet første uken, så avokado.. følger på med gulrot etter det. Blir spennende å se hvordan dette blir mottatt.

I grunn ikke tenkt at vi kan starte med annet :p . Helsesøster som sa vi kunne begynne med grøt snart.

I grunn ikke tenkt at vi kan starte med annet :p . Helsesøster som sa vi kunne begynne med grøt snart.
Jeg skal ikke bruke mye tid eller tråden din til å argumentere for og i mot. Det får være opp til hver enkelt hva man syns er best. Vår vurdering er i hvert fall at det er greit å smake på "skikkelig mat" fra starten av. ;) Jeg er ikke glad i grøt selv, så tenker at barna mine skal få slippe det... hehe.

Jeg skal ikke bruke mye tid eller tråden din til å argumentere for og i mot. Det får være opp til hver enkelt hva man syns er best. Vår vurdering er i hvert fall at det er greit å smake på "skikkelig mat" fra starten av. ;) Jeg er ikke glad i grøt selv, så tenker at barna mine skal få slippe det... hehe.

Grøt blir det nok her, bader ikke i melk så håper å få litt lenger tid mellom måltidene på natt. Men vil gjerne la han prøve andre ting også :)

Hei.
Vi begynte også med grøt. Jeg har laget grøten selv for det meste og begynte med hirse grøt. Jeg bløtlegger kornet om kvelden også koker jeg grøt for et par dager og varmer opp igjen. Bløtlegging fører til at mer jern frigjøres og nedbrytningen av næringsstoffer starter slik at den blir lettere fordøyelig og næringsstoffene blir mer tilgjengelige hvis ikke alle vet det;-) Mais og rismel trenger ikke bløtlegges, men disse er veldig jernfattige og det er ikke anbefalt å bruke dette hele tiden. Til søting av grøten har jeg brukt litt forskjellig; aprikos og sviske mos, bær, fruktmos og kokosmelk. Jeg bruker alltid kokosfett i maten for å tilsette fett. Etter hvert som både Dennis og førdøyelsen vendte seg med grøten begynte jeg å gi havre og hirse grøt, og også grøt på emmer og enkorn. Dette er enkle grøter som også er lettfordøyelig. Nå som han er 8 mnd gir jeg grovere grøt og bruker mer korn i slik at det gir litt mer tyggemotstand og så magen får litt mer og jobbe med. Ellers har jeg også gitt både nestle og semper sine ferdig grøter og de har fungert helt fint

Back
Topp