Grøt spørsmål

Hihi. Er du verpesyk igjen? [emoji14]
Tihi, ja pakket bort 50-62 i helga nå og stod og hodt en liten bambusbody i str 50 og går helt tårer i øynene :( Vil oppleve det igjen, og som du ser i signaturen min er det sikkert lurt å ikke vente for lenge. Ventet i 3-4 år på denne :eek:

Du ser ikke signaturen, nei :( 3-4år med prøving og mislykket IVF og så ble han til med et under av seg selv. Noen fleiper med om jeg var utro (til og med fødselslege tullet med det), men det var jeg ikke ;)

Ja, barn er avhengig av å få noe jernholdig kost etter 6mnd. Mor klarer ikke å gi barnet nok jern ved kun morsmelk etter det. Men man må ikke gi grøt, kan gi andre ting som inneholder jern!

Jeg skrev jo det. Men du skrev av medisinsk grunn eller vektnedgang. Var derfor jeg skrev.hehe

Her passet det bra å starte med grøt. Bare 2 små uker til han er 6 mnd. Jeg ville starte med grøt, den vet jeg hvertfall inneholder nok jern til lille. Blir usikker på alt annet.. plutselig blir det ikke nok. Våres lille var MEGET klar for fast føde. Hadde dårlig samvittighet når jeg spiste ved siden av han, han hadde sååå lyst på. Å sååå glad når gan endelig fikk smake på noe. Og ikke minst, en meget happy baby på kveldstid når grøten er fortært <3 Føles veldig riktig, selv om jeg var i tvil...

Tihi, ja pakket bort 50-62 i helga nå og stod og hodt en liten bambusbody i str 50 og går helt tårer i øynene :( Vil oppleve det igjen, og som du ser i signaturen min er det sikkert lurt å ikke vente for lenge. Ventet i 3-4 år på denne :eek:

Du ser ikke signaturen, nei :( 3-4år med prøving og mislykket IVF og så ble han til med et under av seg selv. Noen fleiper med om jeg var utro (til og med fødselslege tullet med det), men det var jeg ikke ;)
Ååå. Får håpe det går fortere for dere denne gangen! Nå vet du jo at du kan bli gravid på naturlig måte. Det stikker litt å pakke bort klær som har blitt for små. Kjenner det selv :( tiden går så alt for fort..

Haha, "fordommer?" Den var ny. [emoji14]
Hvis man ikke kan gi morsmelk, er det klart at mme er en flott erstatning. Det har jeg aldri sagt noe på.
Her var det snakk om en mor som faktisk ga babyen pupp, men som fikk beskjed om å gå grøt for tidlig..
Uavhengig av om man kan gi mm eller ikke, er det faktisk det beste for babyen, det kommer man ikke unna.
Derfor BØR man gi babyen pupp OM-MAN-KAN.
Og man trenger ikke gi en fullammet normalvektig frisk baby grøt, eller annen fast føde før 6 mnd, og man trenger ikke gi grøt i det hele tatt uansett.
Nei man trenger ikke å gi grøt. Men det er som nevnt her inne at jernlageret minker på denne tiden. I babygrøt er det jern. Men alt dette får vi opplysninger om både på helsestasjonen og i trykksaker. Men det virker så viktig for deg å pressisere dette med ammingen. Det er faktisk noe det fleste av oss her vet... jeg husker fra en annen tråd at fu nærmest sammenlignet mme med å slå barn. Derfor oppfatter jeg dine innlegg som litt belærende. Men du er sikkert et hyggelig menneske in real life :)

Nei man trenger ikke å gi grøt. Men det er som nevnt her inne at jernlageret minker på denne tiden. I babygrøt er det jern. Men alt dette får vi opplysninger om både på helsestasjonen og i trykksaker. Men det virker så viktig for deg å pressisere dette med ammingen. Det er faktisk noe det fleste av oss her vet... jeg husker fra en annen tråd at fu nærmest sammenlignet mme med å slå barn. Derfor oppfatter jeg dine innlegg som litt belærende. Men du er sikkert et hyggelig menneske in real life :)

Klem:)

Ååå. Får håpe det går fortere for dere denne gangen! Nå vet du jo at du kan bli gravid på naturlig måte. Det stikker litt å pakke bort klær som har blitt for små. Kjenner det selv :( tiden går så alt for fort..

Ja, nå vet vi at det går an :D Men tror vi får kose oss litt med lille alene, og nå har vi bestemt oss for at jeg blir hjemme med han til han blir 2 år, så må ikke begynne å prøve igjen før jeg har begynt på jobb igjen :p Plutselig sitter man der uten rett på permisjonspenger... :o :p Men ikke klar for å aldri forsøke igjen.

Ja, nå vet vi at det går an :D Men tror vi får kose oss litt med lille alene, og nå har vi bestemt oss for at jeg blir hjemme med han til han blir 2 år, så må ikke begynne å prøve igjen før jeg har begynt på jobb igjen [emoji14] Plutselig sitter man der uten rett på permisjonspenger... :o [emoji14] Men ikke klar for å aldri forsøke igjen.
Jeg skal og gå hjemme til lille er 2 år. Men jeg er redd jeg ikke klarer å vente med å prøve helt til neste år. Blir 32 år, så alderen er ikke helt på min side. Vi får jo engangsstønad uansett. Men jeg er arbeidsledig og har på en måte ingen valg. Hadde jeg hatt en jobb å gå til neste år så hadde jeg nok ventet med å prøve.

Jeg skal og gå hjemme til lille er 2 år. Men jeg er redd jeg ikke klarer å vente med å prøve helt til neste år. Blir 32 år, så alderen er ikke helt på min side. Vi får jo engangsstønad uansett. Men jeg er arbeidsledig og har på en måte ingen valg. Hadde jeg hatt en jobb å gå til neste år så hadde jeg nok ventet med å prøve.

Av personlig erfaring kan jeg si at 32 år ikke er noen fare med mindre en vet at det minker i produksjonen:) Krysser uansett fingrene for dere!

Nei, kjenner at det ikke blir aktuelt med å riske engangsstønad siden jeg har jobb og tjener ganske bra 437k i året :)Blir 31 i november :eek:
Det bekymrer meg ikke så. Har jo hatt full utredning og har høy AMH (eggreserver) :)

Back
Topp