Grøt og treg mage

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Vi startet ikke med fast føde før lillegutt var 6 mnd , og er i opptrappingsfsde mot en porsjon. Lillegutt hat alltid slitt med masse luft og magesmerter, og sjelden avgøring og det har ikke blitt bedre etter grøtstart.

Pga søsken med både melke og gluten allergi , har jeg gitt han sinlac grøten nå i oppstarten .

Bør de små ha avføring hver dag, nå når vi har startet med grøt? Og isåfall hva funker best på deres små med trege mage?

Her har han ikke hatt avføring hver dag.. Men om det går flere dager eller jeg ser at han er veldig hard i magen så gir jeg sviskemos eller malt i grøten. Svisker synes han er kjempegodt, så det funker best her :)

Har ikke avføring hver dag her, og gjør vel som thereseL85. Jeg blander gjerne litt sviskemos i grøten om det går et par dager, og da blir det som regel avføring innen et døgn.

Jeg bruker Sinlac selv til jenta mi, men hun har melkeprotein allergi, men tror ikke den er noe lettere for magen enn de andre grøt typene :-)
Mi blir hard i magen av den hvertfall :-/

Jeg måtte kutte sinlac pga han ble dårlig av den. Så her bruker vi holle sin hirsegrøt, prøvde å lage grøt selv men det falt ikke i smak Haha ikke det han er hard i magen her nå og men har hvertfall ikke vondt...

Jeg måtte kutte sinlac pga han ble dårlig av den. Så her bruker vi holle sin hirsegrøt, prøvde å lage grøt selv men det falt ikke i smak Haha ikke det han er hard i magen her nå og men har hvertfall ikke vondt...
Jeg tør ikke bytte grøt enda da vi just har fått hun til å spise den, vi sliter med å få i hun mat så jeg blander grøt med sviske og gir hun sviskevann Itillegg :-) malt får hun motsatt effekt av så det kan jeg ikke bruke :-/

Jeg tør ikke bytte grøt enda da vi just har fått hun til å spise den, vi sliter med å få i hun mat så jeg blander grøt med sviske og gir hun sviskevann Itillegg :-) malt får hun motsatt effekt av så det kan jeg ikke bruke :-/

Skjønner det godt! Her har nå nå spist i en uke etter å ha hatt 3 uker med spisenekt, fryktelig frustrerende når de holder på sånn.. ja malt kan gjøre vondt værre, eldste kunne ikke få malt og sleit med forstoppelse fra hu var 10 uker... Her så spiser han omtrent bare grøt med fruktmos i, noen få flasker mme og ellers vann... er han i humør så kan han smake på middagen men stopper der..

Skjønner det godt! Her har nå nå spist i en uke etter å ha hatt 3 uker med spisenekt, fryktelig frustrerende når de holder på sånn.. ja malt kan gjøre vondt værre, eldste kunne ikke få malt og sleit med forstoppelse fra hu var 10 uker... Her så spiser han omtrent bare grøt med fruktmos i, noen få flasker mme og ellers vann... er han i humør så kan han smake på middagen men stopper der..
Vi har også just begynt med grøt etter spisenekt i nesten 3mnd :-/
Hun nekter all middag så hun får grøt 1 gang om dagen og resten bare mme :-/ så hun legger ikke på seg så mye og er veldig liten av seg :-)
Hun er nå 7 mnd og bruker str 62 enda :-) hehe

Vi har også just begynt med grøt etter spisenekt i nesten 3mnd :-/
Hun nekter all middag så hun får grøt 1 gang om dagen og resten bare mme :-/ så hun legger ikke på seg så mye og er veldig liten av seg :-)
Hun er nå 7 mnd og bruker str 62 enda :-) hehe

Men bra hu spiser 1 måltid grøt da :)
Her blir det 2-3 måltider grøt, men så spiser han melk bare 1-3 ganger i døgnet maks og da 30-180 ml og så må jeg ikke finne på og blande grøten i melk for da spiser han ikke :P hvilken type mme spiser di?

Men bra hu spiser 1 måltid grøt da :)
Her blir det 2-3 måltider grøt, men så spiser han melk bare 1-3 ganger i døgnet maks og da 30-180 ml og så må jeg ikke finne på og blande grøten i melk for da spiser han ikke :P hvilken type mme spiser di?
Hun blir så veldig hard i magen hvis jeg gir hun grøt 2 ganger om dagen, så da kuttet jeg ut den på kvelden sånn at hun ikke har vondt i magen når hun skal sove :-)
Mi har vel 4 flasker om dagen og 1 flaske på natta, men hun bruker nesten 1.5 time på å spise 150ml :-) hehe
Hun bruker althera fra apoteket :-)
Gir du mm eller mme?

Hun blir så veldig hard i magen hvis jeg gir hun grøt 2 ganger om dagen, så da kuttet jeg ut den på kvelden sånn at hun ikke har vondt i magen når hun skal sove :-)
Mi har vel 4 flasker om dagen og 1 flaske på natta, men hun bruker nesten 1.5 time på å spise 150ml :-) hehe
Hun bruker althera fra apoteket :-)
Gir du mm eller mme?

Jeg skjønner, magevondt er ikke noe særlig. Har aldri skjønt hvorfor de skal bruke så lang tid på den flaska, 45 min på 30 ml liksom... han får nutramigen puramino :)

Jeg skjønner, magevondt er ikke noe særlig. Har aldri skjønt hvorfor de skal bruke så lang tid på den flaska, 45 min på 30 ml liksom... han får nutramigen puramino :)
Nei, er helt utrolig hvor lang tid de klarer å bruke :-) hehe
Vi prøvde nutramigen men den nekta hun å drikke så da måtte vi bytte til althera :-) har ei utrolig kresen lita frøken :-D hehe
Kan jeg spørre hvor stor gutten din er? Hvor lang, vekt og kles str? :-)

Nei, er helt utrolig hvor lang tid de klarer å bruke :-) hehe
Vi prøvde nutramigen men den nekta hun å drikke så da måtte vi bytte til althera :-) har ei utrolig kresen lita frøken :-D hehe
Kan jeg spørre hvor stor gutten din er? Hvor lang, vekt og kles str? :-)

Her gikk den ned på høykant fra første slurk Haha :P er det aminosyrebasert den althera? Han er 70 cm, 8 kg og bruker 62-68/74. Han er ikke tynn, men ikke lubben heller. Han hadde startet å få noen valker men de forsvant igjen :P hvor stor er di?

Her gikk den ned på høykant fra første slurk Haha :P er det aminosyrebasert den althera? Han er 70 cm, 8 kg og bruker 62-68/74. Han er ikke tynn, men ikke lubben heller. Han hadde startet å få noen valker men de forsvant igjen :P hvor stor er di?
Står ingenting om det på boksen så jeg vet ikke :-/ Men tok tid før hun godtok althera også men på nutramigen så nektet hun helt å spise :-/
Mi er 65cm 6.8kg og bruker 62/68 men mest 62 :-)
Hun har kun litt valker på lårene :-D hehe

Står ingenting om det på boksen så jeg vet ikke :-/ Men tok tid før hun godtok althera også men på nutramigen så nektet hun helt å spise :-/
Mi er 65cm 6.8kg og bruker 62/68 men mest 62 :-)
Hun har kun litt valker på lårene :-D hehe

Nei det så ikke sånn ut, er ganske begrenset utvalg i aminosyrebaserte mme mener det er 3 stk.
Ikke så stor frøken, men helt sikkert akkurat passe stor :D

Hva er aminosyrebasert mme?
Nei, hun er ikke så stor av seg, men ble ikke født så stor heller :-) men hun følger sin kurve så det er det viktigste :-D

Back
Topp