Grøt og sånn..

svampebob

Elsker forumet
Hvilken type grøt spiser deres små? Her er ikke grøt sånn kjempe populært enda, har holdt på i tre uker nå. Hun har spist en hel porsjon kanskje 3 ganger, ellers er det ca 1/3 av porsjonen eller tilogmed bare to skjeer før det er stopp. Men fruktpure elsker hun, og kan spise opp et helt beger, men det kan hun selvsagt ikke gjøre da hun trenger mer mat enn frukt..
Vi begynte med den 4 mnd grøten med mild havre med ris og hvete(?), men den likte hun ikke i det hele tatt, så nå får hun havre med bringebær og banan. Hun får også fruktpure oppi grøten.

Har prøvd med brød, men det er heller ikke så populært, har vel prøvd en fire ganger kanskje, det får hun ikke til så godt og vil ikke ha..

Noen tips? Vil gjerne få i henne litt annen mat enn bare melk :) Kanskje grønnsaksmos hadde vært noe?

Hos oss har grønnsaksmos absolutt vært favoritten. Han har også fått grøt, men har ikke vært så veldig glad i det før nå for et par dager siden. Hva med å innføre et måltid med grønnsaksmos og fortsette å gi grøt til et annet måltid? Vi har gitt grøt til frokost og grønnsaker til kvelds.

Prøv å bytt til et annet merke også. Det er jo ganske stor smaksforskjell på de, selv for oss! Vi brukte Hipp sin risgrøt først, og byttet over til Nestle sin havregrøt etter hvert. Prøv noen skjeer hver dag, så går det seg nok til etterhvert :)

Her var den med banan en slager i starten. Ellers så kan du prøve å eksperimentere med konsistensen. Til å begynne med var jenta mi veldig var på klumper og for tykk grøt. Hun likte grøten best nesten som suppe. Nå tåler hun det meste og liker tykk grøt :)

Tilsette mos av frukt babyen liker? Gutten min elsker fruktmos og hiver innpå om jeg har i eple, pære eller aprikos. Jeg lager grøt selv så jeg må legge til smak ellers blir grøten sykt kjedelig. ;)

Back
Topp