grøt og mme

Takk for svar :) Da skal jeg prøve risgrøt :) Jeg kjøpte inn alle sortene jeg fant for fire mnd. Skal prøve Hipp risgrøt. Hipp mme er som du sier god for magen. Så da stoler jeg mest på grøten deres og.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Mais mener jeg :)

Ja jeg brukte den grøten på mellomste her..for da fant jeg ikke maisgrøt ;) og det gikk fint.. men hadde maltekstrakt i mme sånm i tilfelle :P

den vi har nå er hipp sin risgrøt.. har ikke merket noe på magen hans i det hele tatt så vi har trappet opp til 6-8 små skjeer allerede.. MEN ungen våkner like herlig på natta og er klar for dagen kl 0500 :/ noen som vet om man må ha full porsjon i sving før den metter skikkelig og kanskje påvirker søvn?

den vi har nå er hipp sin risgrøt.. har ikke merket noe på magen hans i det hele tatt så vi har trappet opp til 6-8 små skjeer allerede.. MEN ungen våkner like herlig på natta og er klar for dagen kl 0500 :/ noen som vet om man må ha full porsjon i sving før den metter skikkelig og kanskje påvirker søvn?

Hehe..er jo også ganske vanlig at man må ta morgen i 5-6 tiden når man har småbarn:P

Jeg husker godt at denne grøten hadde heller lite effekt på nattesøvnen til storebror..... :rolleyes: Det tok iallefall en god stund, og da kan det godt hende at han justerte søvnen sin selv uavhengig av grøt.

Jeg har såvidt begynt å gi littegrann avokado, det skal visstnok være bra babymat :)

Hehe..er jo også ganske vanlig at man må ta morgen i 5-6 tiden når man har småbarn:p
signerer denne, trur ikke man skal forvente at man skal sove hele natten i strekk og langt utover morgenen når man har baby dessverre. 3 åringen min holdt på med det der i 1,5- 2 år...

signerer denne, trur ikke man skal forvente at man skal sove hele natten i strekk og langt utover morgenen når man har baby dessverre. 3 åringen min holdt på med det der i 1,5- 2 år...

Signerer denne! Storebror stod opp mellom 4(!) og 6 helt til inntil et halvår siden tror jeg o_O Nå sover han til....tadada... 7! :p (ytterst sjeldent 8:rolleyes:)

Nå har jeg gitt en flaske med 1 ts risgrøt pulver og 180 ml melk. Hvor ofte har dere grøtpulver i melken? Alle måltidene?

Jeg blander inn 2 ts i melka han får før han legger seg.
I dag tok jeg en liten ts i melka han fikk litt før 12. Han sovnet umiddelbart etter å ha spist det, og sover ennå. Nesten 3 timer har han sovet nå! Til vanlig våkner han gjerne etter 45-60 min. Så dette må nok gjentas for å se om det var tilfeldig ;)

Jeg blander inn 2 ts i melka han får før han legger seg.
I dag tok jeg en liten ts i melka han fikk litt før 12. Han sovnet umiddelbart etter å ha spist det, og sover ennå. Nesten 3 timer har han sovet nå! Til vanlig våkner han gjerne etter 45-60 min. Så dette må nok gjentas for å se om det var tilfeldig ;)

Så herlig :)

mini her har også fått en skje risgrøt i melka to ganger i dag! Har vært litt ekstra urolig, men sover godt når hun først sover. Og ikke så ofte mat heller som vanlig.

Tipset er ris- eller maisgrøt, for de er milde mot magen, og uten gluten - det er viktig sa hs til meg.

Jeg tok en teskje på 130 ml mme først kl elleve. Deretter fikk hun en flaske med bare 100 ml mme kl halv tre, og like etterpå fikk hun 70 ml mme med en skje grøtpulver som "dessert" - og spiste alt!

Det andre trikset er å prøve første gangen på formiddagen, slik at babyen slipper å bli urolig på natterstid dersom hn reagerer på det :)
Lykke til!

Ja, her er det også morgen kl 0600 nå, selv med en svææær porsjon grøt;-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja, noen har bare den rytmen..og noen forblir A-mennesker å!:eek::P

Ja, her er det også morgen kl 0600 nå, selv med en svææær porsjon grøt;-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja har hatt en del av de morgnene med de to eldste.. når de er små er det jo greit, for da er dem trøtte igjen etter et par timer.. verre når dem blir større og bare har en (eller ingen) dubb på dagen:eek::P

Nei man kan håpe, men ikke forvente.. har hatt mange morgener kl 5 og 6 med de to eldste.. men da mest i perioder når de får tenner og på sommertid ;) ellers har vi vært heldige å ha sovebarn som ikke våkner for å være våken midt på natten :) men hjelper ikke sååå mye når man selv ikke legger seg tidlig :P

Hehe..er jo også ganske vanlig at man må ta morgen i 5-6 tiden når man har småbarn:p

nei vettu hva, kl 0500 er IKKE aktuelt en gang her i huset.. klarte fint å skyve den "uvanen" vekk fra hu største når hu var baby... hvis man først står opp å viser at det faktisk er ok å starte dagen kl 5, ja da er standarden satt;) jg sitter nå iallfall ikke oppe da å duller*S*

nei vettu hva, kl 0500 er IKKE aktuelt en gang her i huset.. klarte fint å skyve den "uvanen" vekk fra hu største når hu var baby... hvis man først står opp å viser at det faktisk er ok å starte dagen kl 5, ja da er standarden satt;) jg sitter nå iallfall ikke oppe da å duller*S*

Nei vi har drøyet det 30-60 min om det er mulig.. nå har ikke vi A-mennesker som barn heller da.. men har hatt perioder hvor vi har måtte stå opp såpass tidlig, men da har det stort sett vært ved tannutbrudd ;) ellers hat barna sovet til mellom 6:30 og 9 :D første jenta kunne våkne i 5 tiden når hun var baby, men da måtte jeg bare gi hun flaske og la hun ligge å surre litt i en time før hun sovna igjen :P:)

Back
Topp