Grøt og frukt

Her er ammingen på vei ut, tror jeg, får ca 2 ganger om dagen fortsatt. Har ikke gitt noe MME i tillegg, men har lurt litt på om jeg burde, men har vel egentlig landet på at han ikke trenger det, for han spiser så "bra" av alt mulig annet.
Morgen: pupp + grøt på 120-150 ml væske
Lunsj: 1-2 brødskiver med tynt pålegg
Middag: spiser stort sett det samme som oss, bare uten salt, pannekaker var en kjempehit ;) spiser alltid en god mengde, ca tilsvarende et av de store middagsglassene
Kvelds: pupp + grøt på 120 ml + frukt

Har aldri opplevd at han har refusert på noe fast føde, utrolig så forskjell det er på barn, storesøsteren ville knapt ha fast føde før hun var 8 mnd. Denne "klumpen" har gaflet i seg alt mulig siden han var 4 mnd.
 
Her er det pupp for alle penga om dagen. I går fikk jeg ikke i henne noe annet en morsmelk, hun bare spytter det ut igjen. Ikke fordi hun ikke liker mat, men fordi hun synes det er gøy! Skikkelig rampejente.
 
Prøvde i dag for første gang å lage grøt fra bunnen! Det var overraskende enkelt og greit. Brukte havremel og vann, kokte i 3 min. Gutten min likte det kjempegodt! Virket mer mettende enn kjøpegrøten vi har brukt til nå. Spent på hvordan han sover i natt...! dette er jo så sinnsykt billig sammenlignet med kjøpegrøten, så håper han reagerer positivt på den :) Skal teste grøt på speltmel i morgen! *gira*!
 
Back
Topp