Grøt og frukt

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hvor mye grøt gir dere? Og når på dagen og hvor ofte?

Og hvor mye frukt gir dere?

Her får hun 2 porsjoner grøt om dagen, morgen (9-tiden) og kveld (18-tiden). 1 porsjon = grøt på 1 dl vann.

Gir max en fruktpose/beger om dagen. Kan de få mer?
 
Gir det samme som deg ;-) men han her får frukt til lunsj også siden han ikke er så glad i brød
 
Grøt på 80ml vann til frokost ca 7.30. Frukt på ettermiddagen mellom 14 og 15. Grøt på 120ml vann til kvelds ca kl 18.
Hun får også 2 x middag da hun ikke vil ha noe melk eller brød.
 
Vet ikke om de kan ha mere frukt. Jeg gir ikke mer da hun ellers blir veldig myk i avføring, på grensen til diare.
 
Jeg gir også det samme som deg. Kanskje en liten dæsj mer enn 1 dl. Og så èn pose/beger frukt, maks ja..
 
Nå har jeg lest på flere grøtpakker jeg har ståendes her...
Småfolk anser 1dl væske som 1 porsj grøt
Nestle anser 1,2dl væske som 1 prosj grøt (6mnd pakke) 4mnd pakke = 1dl væske


Litt forskjell med andre ord hva som anses fra produsentene å være en porsjon grøt...
 
Grøt morgen og kveld av 120 ml vann. En frukt/eller beger til lunsj sammen med brød. Mengde middag er svært varierende, men stort sett liten mengde (under halvt stort glass).
 
Nå har jeg lest på flere grøtpakker jeg har ståendes her...
Småfolk anser 1dl væske som 1 porsj grøt
Nestle anser 1,2dl væske som 1 prosj grøt (6mnd pakke) 4mnd pakke = 1dl væske


Litt forskjell med andre ord hva som anses fra produsentene å være en porsjon grøt...
Ja, vi bruker bare hipp mild havregrøt 6 mnd. Vil helst ha uten tilsatt smak, og synes nestle og Småfolk sine klumper seg mer. Hipp sin er lettest å røre ut.
Er det noen begrensninger på hvor mye grøt man kan gi?
 
Gir grøt 2 ganger til dagen, blandet i litt sviske/aprikos/pæremos. Resten av mosen gir jeg som mellom måltid. Så et måltid med middag. Men ho spiser alt fra 2 til 10 skjeer pr måltid. Gir litt mme på dagen når jeg er på jobb, og morsmelk når jeg er hjemme. Får også vann med maltekstrakt som drikke
 
Gir 1-1,2dl vann med 3 måleskjeer mme i. Hun får grøt som regel to ganger daglig, og en ts sviskemos i.
Får en halvpose med minfrukt etter middag (alt fra glass/ellas kitchen til hjemmelaget).
 
2 porsjoner med grøt, lager på 1,2-1,4 dl vann, frokost rundt 7-8 og kvelds rundt 17-18. Får mellom et halvt og helt beger/pose med frukt til lunsj sammen med litt brød. Spiser ikke middag enda, eller idag tok hun i mot 5 skjeer :)
 
Er det bare min som nesten ikke spiser fast føde?
Han får grøt til kvelds. Da får vi i han et par t-skjeer. Som oftest får han litt frukt rundt lunsj, men det bare smatter han såvidt på. Uansett om han får det som mos eller i babyfeederen. Har prøvd et par andre ganger å gi han litt most potet med morsmelk til middagen istedenfor frukt, men det har så langt ikke falt i smak.
 
Her varierer det litt, men er omtrent som dette:
Grøt av 60ml vann til frokost, en halv smoothie/avokado til lunsj, middag tilsvarende et halvt middagsglass og en porsjon grøt til kvelds.

I tillegg får han pupp når han vil i løpet av dagen:)
 
Hos oss er det en halv til en porsjon grøt til frokost, mer grøt eller smoothie til lunsj, middagsglass to - tre timer etter lunsj og grøt (1 dl vann) til kvelds. Drikker vann til måltidene og 120 ml mme ganger to etter leggetid (en flaske før midnatt og en etter):)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Vi gir også samme som deg.. 2 grøtporsjoner fra 1 dl veske kl 08 og 17. Også fruktbeger eller smootie mitt på dagen.. Begynt å smake noen skjeer på middag for å bli vant med smaker..
 
I dag klarte jeg å få i han nesten en halv t-skje banan til lunsj og 1 t-skje grøt til kvelds.
Tydeligvis synes han fortsatt at ammingen er best.
 
I dag klarte jeg å få i han nesten en halv t-skje banan til lunsj og 1 t-skje grøt til kvelds.
Tydeligvis synes han fortsatt at ammingen er best.
Amming er desidert best her også. Så er minimale mengder mat vi får i ho, men vi prøver og prøver :) Noen dager går det, andre dager nekter ho. Er 8 mnd i morga, så i dag fikk ho hirsepopp mens vi spiste middag. Er 8 mnd + på de. De var veldig populære vertfall, satt å lekte og spiste på de selv
 
Back
Topp