Grøt og div

Prøve litt begge deler tror eg, håper hun liker hjemmelagd da :P

Så gøy! :)

Hva slags grøt/mat begynner dere med? Kjøpe eller lage selv?
Maten man får kjøpt er av veldig god kvalitet i Norge, men er jo mest økonomisk å lage selv.

Har aldri lagd grøt selv, men lagd mye barnemat.

I starten er det lurt med rene smaker, som kun most potet eller gulrot. Søtpotet er en slager! Kok potet/grønnsaken i vann uten salt. Moses med en klatt smør eller olje og evt litt kokevann.

Etterhvert moste/brukte stavmikser litt av maten vi spiste. Så har blitt vant til å lage mat uten salt :P

Hva er litt lite vektoppgang? Føler litt på det samme, men vet ikke...
Veide henne ved 3 mnd, og to uker senere hadde hun ikke gått opp noe, faktisk ned noen gram. Men når vi veide henne nå (4 mnd) hadde hun gått opp 400g og veier 7,7kg! Så er ikke så bekymret for det lenger.
Men begynner med grøt nå ihåp om at hun skal bli roligere og mer fornøyd. Er mye styr med amminga syns jeg. Ofte vil hun ikke ha puppen på dagen, men veldig ofte på kvelden og om natten..

Maten man får kjøpt er av veldig god kvalitet i Norge, men er jo mest økonomisk å lage selv.

Har aldri lagd grøt selv, men lagd mye barnemat.

I starten er det lurt med rene smaker, som kun most potet eller gulrot. Søtpotet er en slager! Kok potet/grønnsaken i vann uten salt. Moses med en klatt smør eller olje og evt litt kokevann.

Etterhvert moste/brukte stavmikser litt av maten vi spiste. Så har blitt vant til å lage mat uten salt :P

Vi har som regel mye råvarer i heimet så det hadde vært mest lønnsomt for oss å lage maten selv :) søtpotet har jeg! Må jeg bruke smør uten salt da? Og kanskje en terning med morsmelk..

Tenker å starte til helga med grøt,smakt en del banan og liker dette godt. Venter litt med middag(potet,gulrot)

Vi har som regel mye råvarer i heimet så det hadde vært mest lønnsomt for oss å lage maten selv :) søtpotet har jeg! Må jeg bruke smør uten salt da? Og kanskje en terning med morsmelk..
Tror nok det bittelille saltet i smør går bra, men ville unngått Melange feks. Best med ordentlig smør.

Morsmelkterning er gull! Kan brukes til alt! Vanlig potet blir fort ekkel i konsistensen om man bruker stavmikser BTW, bedre å finmose med gaffel.

Vi kjøpte inn melkefri grøt i dag, og var spente på å gi en teskje etter at pysjen var tatt på og hun hadde ammet litt - men så sovna hun, og sover fortsatt, så da blir det i morgen. Blir gøy å se hvordan hun tar det :)

Vi begynte med grøt for noen dager siden. Har er 4 mnd. Gikk helt fint med tynnflytende og ett par skjeer. Nå har vi økt med litt flere skjeer og det går helt fint:)

Skal begynne med smaksprøver når hun blir 4 mnd i håp om at refluksen blir bedre til mer fast føde hun spiser..

Back
Topp