Grøt og banan?

kjærlighet

Blir kjent med forumet
Hei.
Jenta mi på 3 mnd får velling på flaske det siste måltidet for dagen,da sover hun jevnere ut natten.Hun har fått det i 2 uker,og det går strålende.Ingen mage/avføringsproblemer i det hele tatt.
Men når er det hun kan kansje få knust banan eller grøt som siste måltid?
 
klem
 
de (leger og helsesøstre) sier jo at man apsolutt ikke skal begynne med mat før 4 måneder, men jeg gav første mann litt grøt fra han var 3 måneder uten at det var noe problem med magen hans!!! han fikk litt grøt på dagen først, så flytta  jeg måltidet til kvelden når jeg så at det gikk greit!! etterhvert utvidet jeg til 2 måltiden om dagen (morgen og kveld)  bare begynn veldig forsiktig og se til at jenta di ikke får vondt i magen så går nok det helt fint!!!! håper dette hjalp deg litt
 
 
jeg prøvde å gi lillegutt grøt litt før han fylte 3 måneder. Han var ikke så glad i det. Prøvde å gi grønnsakspure, det likte han bedre. Banan er han kjempeglad i! Det synes han er kjempestas. Det anbefales vel ikke å gi de noe annet en melk før de er 4 måneder, men ettersom jeg ikke ammer har jeg gjort det allikevel. Da går han ikke glipp av morsmelk uansett. Mora mi ga meg grøt fra jeg var 3 mnd, det var vanlig da jeg var barn.
 
Så lenge ungen ser ut til å tåle det tror jeg bare du kan gi både banan og grøt. Jeg følger med om han får magetrøbbel, sår rumpe eller reaksjoner i huden. Derfor prøver jeg meg frem med en ting i gangen.
 
Lykke til:)
 
Vi blanda i maltekstrakt i grøten så han ikke skulle få hard mage, ikke så lenge siden vi slutta med det. Ungene kan få litt hard mage av banan.. Når junior får banan, får han også litt maltekstrakt.
 
Takk for alle gode tips fra dere!
Prøvde banan,men hun likte det ikke alikevel.He he
 
Back
Topp