Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg starter rundt 4 måneder med smaksprøver. Grøt, frukt og grønnsaker. Kommer ikke til å starte opp med barneglass, tror ikke ferdigmaten har den store smaksopplevelsen. Men sikkert litt ferdiggrøt siden den har litt ekstra jern i seg.
Men du har hørt at Anbefalingen ligger på fire måneder nå pga at nivået av b12 vitaminet i mm synker fra ca 4 måneder. Dette vitaminet er viktig for utvikling av hjernen og nervesystemet bla.
Jeg ønsker å fullamme en stund til. Jeg har tatt b12 under hele svangerskapet og hele ammeperioden. Men jeg kommer nok til å introdusere litt forskjellig, smaksprøver når hun er bikka 4 mndr
Har planer om å begynne når lille gutt blir 4 mnd. Han reagerer ikke på noe jeg spiser med unntak av den gangen jeg spiste litt mye lakris. Han viser allerede stor interesse for det vi spiser.
Vi har startet litt nå. Med tynn risgrøt for å tilvenne magen (aner ikke om det er sånn det funker, men det er i alle fall tanken ). Hun har strevd med å følge vektkurven, så da har vi valgt å starte tidlig slik at hun begynner å spise normal grøt, altså i konsistens, innen- eller når hun er 4 mnd. Så får vi se da, hvordan det går Her har hun vært litt plaget med magen innimellom, før grøt, men nå er hun mye bedre så kan ikke se at å starte med grøt har gjort henne noe vondt sånn sett i alle fall.
Her begynte vi med tynn grøt for et par dager siden. Hun ble rett og slett ikke mett lengre på kvelden, så da ble det grøt. Hun absolutt elsker det og blir sint når det er tomt. Vi holder oss til smaksprøve-mengden og tynner den ekstra ut med mme