Grøt og annen mat

djun

05.11.13 <3 28.01.15
Når tenker dere å introdusere grøt eventuelt moste frukt og grønnsaker til deres barn?
 
Jeg starter rundt 4 måneder med smaksprøver. Grøt, frukt og grønnsaker. Kommer ikke til å starte opp med barneglass, tror ikke ferdigmaten har den store smaksopplevelsen. Men sikkert litt ferdiggrøt siden den har litt ekstra jern i seg.
 
Venter gjerne til han er 6 mnd! Får se hvor lenge han er fornøyd med melka mi!
 
Jeg ønsker å fullamme en stund til. Jeg har tatt b12 under hele svangerskapet og hele ammeperioden. Men jeg kommer nok til å introdusere litt forskjellig, smaksprøver når hun er bikka 4 mndr :)
 
Vi begynte når lillemann nesten var 4 mnd.
 
Jeg legger meg nok på en mellomting av nye og gamle anbefalinger. Tenker at vi begynner rundt 5mnd. Lillemor virker å ha ganske sensitiv mage...
 
Har planer om å begynne når lille gutt blir 4 mnd. Han reagerer ikke på noe jeg spiser med unntak av den gangen jeg spiste litt mye lakris. Han viser allerede stor interesse for det vi spiser.
 
Vi har startet litt nå. Med tynn risgrøt for å tilvenne magen (aner ikke om det er sånn det funker, men det er i alle fall tanken ;) ). Hun har strevd med å følge vektkurven, så da har vi valgt å starte tidlig slik at hun begynner å spise normal grøt, altså i konsistens, innen- eller når hun er 4 mnd. Så får vi se da, hvordan det går :) Her har hun vært litt plaget med magen innimellom, før grøt, men nå er hun mye bedre så kan ikke se at å starte med grøt har gjort henne noe vondt sånn sett i alle fall.
 
Her begynte vi med tynn grøt for et par dager siden. Hun ble rett og slett ikke mett lengre på kvelden, så da ble det grøt. Hun absolutt elsker det og blir sint når det er tomt. Vi holder oss til smaksprøve-mengden og tynner den ekstra ut med mme :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp