Grøt og amming

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Da har vesla spist grøt i snart to uker. Ho liker det godt virker det som. Sluker nesten skjea. Gir ca en smaksporsjon (nestle) nå. Resten av dagen får ho mm og mme. Vi har valgt å legge grøtmåltidet nest sist på dagen. Da ammer jeg først, deretter grøt og så ammer jeg igjen for at ho skal få i seg væske. Da har ho klart seg fint i ca 1,5 time uten mme før siste måltid når ho legger seg.

Vet ikke helt hva jeg lurer på, men syns dere dette høres greit ut? Bør jeg tilby flaske etter grøten også? Vil jo helst at ho skal få mest mm..

Så lenge ungen ikke blir sulten før neste måltid så hvorfor ikke :)

Jeg har alltid gitt ungene kveldsmat før kveldsstell på badet - for det blir gjerne grøtkliss både her og der. Og så har jeg ammet på sengekanten :)

Så lenge ungen ikke blir sulten før neste måltid så hvorfor ikke :)

Jeg har alltid gitt ungene kveldsmat før kveldsstell på badet - for det blir gjerne grøtkliss både her og der. Og så har jeg ammet på sengekanten :)
Det er godt å vite at jeg ikke tenker helt feil hvertfall. Hs kommer til å bli fra seg når jeg sier at jeg ikke tilbyr mme til alle måltider :P men ungen er jo ikke sulten etter amminga.

Det er godt å vite at jeg ikke tenker helt feil hvertfall. Hs kommer til å bli fra seg når jeg sier at jeg ikke tilbyr mme til alle måltider :P men ungen er jo ikke sulten etter amminga.
Herlighet skal du liksom tvangsfore ungen da eller? Ettersom grøtmengden øker kan du kanskje slippe mme alt i alt.

Jeg gir ikke mme etter hver måltid, og når min hs ville det, sa jeg bare at vi har funnet en god rutine på det, og så lenge hun går opp i vekt fortsetter vi sånn!!

Hvor gammel er babyen?
Hvis du ammer, trenger du jo ikke å gi mme som tørstedrikke. :)
Hun kan også få flaske med vann. :)

Hvor gammel er babyen?
Hvis du ammer, trenger du jo ikke å gi mme som tørstedrikke. :)
Hun kan også få flaske med vann. :)
Ho er snart 5 mnd. Har aldri hatt nok melk, så ho har alltid fått flaske til hvert måltid på dag. Bleia var ganske tør i dag da ho ikke ville ha flaske på nesten 7 timer, amma to ganger og spiste grøt mellom de flaskene. Så føler jeg må tilby flaske ganske ofte likevel for at bleia skal bli våt,
Vann er ikke godt enda:P

Back
Topp