grøt+ middag

mamma t 2

Forelsket i forumet
Noah får kun pupp enda han....
leser at det er så mange her som allerede har begynt med både grøt om morgenen og kvelden, og noen har også begynnt med middag.....

hvorfor?

jeg tenkte å fullamme til iallefall 6mnd, å da begynne med noe annet..

Alle mammaer gjør ting på sin egen måte, og det er vårt privilegie at vi faktisk kjenner vårt eget barn best..
Så jeg tror det er lurt å ikke henge seg opp i hva alle andre gjør og hvorfor.

Ingen barn er like!!
Noen krever mer andre mindre.

J.elise

de som gir mme begynner ofte litt før med fast føde fordi de små ikke skal overstige 1 liter mme i døgnet. Min lille ville ha rundt 900 ml og da begynte vi med smaksprøver. Nå får hun grøt 2 ganger om dagen og litt middag og vi ser at magen hennes har det mye bedre. (var veldig hard når hun bare fikk mme og malt virket ikke på henne..)

Skulle ønske jeg  kunne ha ammet lenger enn jeg gjorde, for det er litt ekstra styr å måle og veie opp pulver og vann. Vesken som vi har med oss på tur blir ganske stor når vi skal ha med 1 glass med oppmålt mme pulver, 1 glass med oppmålt grøtpulver, 1 beger fruktmos,skål og skjeer ,  flaske med vann og flaske varmer viss det ikke er micro der vi skal....

Nå er jo Linnea snart 6 mnd da, men grunnen til at vi har begynt med grøt og middag og sånn er at hs anbefalte det.
måtte jo slutte å amme pga at hun la på seg for lite, og hs var ikke fornøyd med vektøkningen når hun bare fikk mme heller.

Så hun sa vi "måtte" begynne med mere fast føde. Problemet her da er at Linnea ikke er så interessert i det.  Blir mest hyl og skrik når vi prøver.

Skulle gjerne ha fullammet til hun var 6 mnd jeg, men sånn ble det ikke dessverre.

Du er heldig som klarer å fullamme til barnet ditt er 6mnd. Jeg har ikke klart det en eneste dag, jeg[8D] Har hele tiden vekslet mellom morsmelk og mme, siden jeg ikke har hatt så mye melk som lillemann har forlangt[:D] Men her ble det rett og slett ikke nok mat i melka for han. Han var like sulten 1 time etter han hadde drukket 200ml mme og da ble også vi rådet til å begynne forsiktig med mat. I tillegg satt jeg med puppen ute hele kvelden følte jeg, siden jeg ville gi han mest mulig morsmelk.
Det er ikke så mye fast føde vi gir enda. Gir litt grøt på ettermiddagen/kvelden og gjerne litt fruktmos midt på dagen. Begynte med å gi litt grøt på morgenen også, men det var tydeligvis ikke magen hans klar for, så den har vi foreløpig kutta ut.

jeg gir grøt fordi jeg ikke ammer.... middag gir jeg ikke fast men han får av og til[:)]

Vi begynte med grøt fordi lillegutt ikke var tilfreds med "bare" pupp. Han har spist grøt i rundt 14 dager og  vi merker allerede stor forskjell[:D]. Vi gir grøt+pupp som kveldsmat og ellers pupp.

Tja, hvorfor ikke? [;)] jeg ammer heller ikke, men gir MME, grøt, middagsglass og frukt! Syns det er spennende jeg, å prøve nye ting.. Og Julie syns jo det er sååå godt [:D] 

jeg begynte med grøt å middag for at det  ikke var nok med bare mme. han får grøt x1 og middag-. hadde helst villet amme jeg også  men det gikk ikke. vær stolt av at du ammer og at det holder. er ikke noe å stresse  med den maten så leng han er fornøyd.

Jeg har aldri gitt gutten min mme. Men jeg begynte med grøt som smaksprøve fra han var 3,5 måneder. Jeg har alltid hatt nok melk i brystene (pga ivrig pumping og morsmelkgiver) og tror kanskje jeg var litt overivrig med å begynne med noe nytt til han, og at jeg var litt lei av at han alltid spiste i 3 kvarter til en time hver gang jeg ammet. Da han rundet 4 måneder og vi dro på ferie ga jeg han bare morsmelk og han greide seg med det. Men når jeg gav han morsmelk på flaske så spiste han 200+ ml på "no time". Så jeg ble anbefalt av ei å bare fortsette med fast føde til han når jeg kom hjem fra ferie. Men da vi kom hjem fra ferie var han blitt kresen. Så det tok noen dager med hyl og skrik til han likte det igjen. Og nå får han to måltider fast føde til dagen.

Back
Topp