grøt/mat

karrissa

Flørter med forumet
Her har vi spiser vi grøt, morgen og kveld. Litt grønnsaksmos til middag. Smaker på frukt/fruktmos i løpet av dagen. Drikker nan. Smake litt kokt vann.
Hvordan legger dere opp måltidene?
 
Her får lillemor kun grøt til et måltid. Etter at hun har spist grøten får hun pupp. Litt usikker på hvor lenge vi skal holde på slik, men hun er ikke blitt 5 måneder gammel enda så jeg tror det blir en stund til. Men lurer på å introdusere fruktmos. Men usikker på den og.

Vil at hun skal bli vant til forskjellige smaker, men hvor lang tid skal man egentlig bruke på tilvenning av forskjellig mat? Lillemor får jo pupp, og jeg har hørt at det er lurt å venne babyen på med gluten og egg samtidig som de får morsmelk. Noen som vet om det er noe i det? Og hvordan foregår det i praksis? Altså, tenker man at man kan gi et egg, eller bare produkter som inneholder egg? (sorry, kupper visst tråden litt her :O )

Når begynte du med vann? Og gir du lunkent vann eller kaldt vann?
 
Her får hun fortsatt nesten bare mm. Har begynt å smake litt på grøt innimellom. Også smakt på avokadomos. Ho er 5 mnd. Tenker at man må prøve seg fram når det gjelder lengde på tilvenning, se hvordan babyen reagerer, om det går greit med magen. Litt usikker når det gjelder gluten og egg. Tror jeg venter en stund med det.
 
Hei! :-) Hadde helt glemt terminforum jeg! Men her er jeg altså, mor til ei lita jente som kom i mai (min første, vår andre) ;-) Jeg mistet melken når hun var 3,5 mnd. Vi startet litt før hun ble 4 mnd med å introdusere grøt. Da fikk hun bare noen ts slik at hun skulle lære seg å gape, smake og slikt. Nå får hun ca 2 cm med banan på formiddagen og grøt til kvelds. Hun har blitt skikkelig flink, og elsker det! Men grøten begrenser vi litt enda pga. at hun blir litt hard i magen... Men det er skikkelig gøy med grøt :-)
 
her får snuppa på 5 mnd mm og har i ca 1 mnd fått små porsjoner grøt daglig. Men hun har sovet mer usammenhengende på natta og vært mye urolig om natta, så virker som magen ikke helt likte grøten. Nå tenker jeg å begynne me litt mosa potet o.l ( prøvd en gang, var kjempeivrig) og smaksprøver med moset frukt. Gitt litt avokado, som jo er veldig mild på smak. I tilegg til så mye pupp hun vil ha da. Trenger ikke være grøt flere ganger for dag hvis det tilogmed gjør magen mer urolig kanskje.
 
her pleide vi å ha litt banan på formiddagen, blandet med mm. og avokadomos med svise og mm på ettermiddagen. men han har gulpet en del og hørt at banan kan gi halsbrann så vi skal teste uten banan. så idag fikk han to skjeier tynn hirsegrøt istedenfor på formiddagen. ellers er det pupp!
 
Back
Topp