Grøt?? Legger ikke nok på seg :(

Lykkeliten ;)

Gift med forumet
Jeg fullammer og jenta mi har ikke lagt nok på seg viser siste målinger ;/ Jeg prøver med MME, men hun er ikke glad i flaska og drikker bare litt så hyler hun.. Jeg prøver hver dag. Ammer to ganger på natta og føler jeg har mye melk da. Litt mindre melk på dag og kveld føler jeg at jeg har. Men hun er fornøyd, smiler og utvikler seg normalt utenom at vekta ikke er helt der den skal..
Nå er jeg noe fortvila og har veldig lyst å prøve med litt tynn grøt. Noen som har erfaring? Hun er født 2 august..

Dette er ikke noe svar på hva du egentlig spør om, men har du prøvd ammete? Det kan hjelpe på "dagsmelka" . Her får jeg melkespreng etter en kopp med ammete, så når småen skal ha mat så er det masse mat der :)

Hvor kjøper jeg det ? :)

Helsekostforeting , altså life osv :) koster 49 kr :-) skader jo ikke å prøve :D
ImageUploadedByBV Forum1416567765.707641.jpg

Dette er ikke noe svar på hva du egentlig spør om, men har du prøvd ammete? Det kan hjelpe på "dagsmelka" . Her får jeg melkespreng etter en kopp med ammete, så når småen skal ha mat så er det masse mat der :)

Ammete har hjulpet for meg også :)

Har hun alltid gått opp mindre i vekt, eller er det nå i det siste?

Jeg har ei som aldri har gått opp spesielt mye i vekt, alltid under gjennomsnittet. Her er det ihvertfall genetisk, da både jeg og pappaen hennes var tynne babyer. Hun følger kurven sin og utvikler seg som hun skal, og det er det viktigste :)

Vil uansett prøvd å øke melkeproduksjonen først. Hadde lite melk selv, men jeg la henne til ofte, pumpet etter amming og drakk både ammete og alkoholfri øl. Det hjalp veldig :)

Min å e liten i vekt, men hun følger sin egen kurve, det e det som e viktig.

Men hjalp veldig da eg godtok at hun var sånn, og sluttet å stresse med det. Nå hadde hun en litt større vektøkning sist vi var inne enn det som var normalt.
Men snakk med hs om det med grøt. Hør om de mener det vil hjelpe.

Men så lenge hun virker fornøyd etter amming og ser mett og fornøyd ut, ville ikkje eg stresset med grøt.

Min å e liten i vekt, men hun følger sin egen kurve, det e det som e viktig.

Men hjalp veldig da eg godtok at hun var sånn, og sluttet å stresse med det. Nå hadde hun en litt større vektøkning sist vi var inne enn det som var normalt.
Men snakk med hs om det med grøt. Hør om de mener det vil hjelpe.

Men så lenge hun virker fornøyd etter amming og ser mett og fornøyd ut, ville ikkje eg stresset med grøt.
Helt likt her, og helt enig :)

Jeg også ville prøvd å få opp produksjonen hvis kurven går nedover... Ammete, drikke, spise og hvile nok. Pumpe 30 minutt etter hver amming noen dager. Kanskje prøve å samsove så baby kan drikke oftere enn 2 ganger hvis hun vil?

Drikk havrevelling? Synes det er knallgodt ig det funker :)

Har hun alltid gått opp mindre i vekt, eller er det nå i det siste?

Jeg har ei som aldri har gått opp spesielt mye i vekt, alltid under gjennomsnittet. Her er det ihvertfall genetisk, da både jeg og pappaen hennes var tynne babyer. Hun følger kurven sin og utvikler seg som hun skal, og det er det viktigste :)

Vil uansett prøvd å øke melkeproduksjonen først. Hadde lite melk selv, men jeg la henne til ofte, pumpet etter amming og drakk både ammete og alkoholfri øl. Det hjalp veldig :)
Genetisk her også har jeg funnet ut, siden jeg veide omtrent det samme som lille når jeg var like gammel, men det er altså flatere kurve enn helsesøster forventer. Vesla er ganske lang men ikke så rund som enkelte babyer. Ser normal, frisk, sprek og våken ut så vi har funnet ut at de kurvene ikke er helt for oss. Er nok noen store babyer som drar opp snittet :) Dumt at hs skal få oss bekymra uten grunn synes jeg.

Jeg også ville prøvd å få opp produksjonen hvis kurven går nedover... Ammete, drikke, spise og hvile nok. Pumpe 30 minutt etter hver amming noen dager. Kanskje prøve å samsove så baby kan drikke oftere enn 2 ganger hvis hun vil?
Ikke samsove... Kanksje det skjer ikke til alle men min var vant med samsove då ble det veldig vanskelig for meg å legge han i sin egen seng han vil ikke sove alene, tok meg en uke uten sov bare for å la han bli vant i sin egen seng.

Genetisk her også har jeg funnet ut, siden jeg veide omtrent det samme som lille når jeg var like gammel, men det er altså flatere kurve enn helsesøster forventer. Vesla er ganske lang men ikke så rund som enkelte babyer. Ser normal, frisk, sprek og våken ut så vi har funnet ut at de kurvene ikke er helt for oss. Er nok noen store babyer som drar opp snittet :) Dumt at hs skal få oss bekymra uten grunn synes jeg.
Helt enig. Her har det vært mye hysteri fra helsesøster i tillegg til press om å slutte å amme. Det var noe av det første hun sa til meg.
Så lenge ungen er helt frisk og fin, så må det vel gå an å se litt på det større bildet, enn bare den jævla vektkurven hele tiden.

Fra fødsel til 3 mnd kontrollen har eg vært innom hs 2 ganger i mnd. Altså annen hver uke. Dette var få å se kor mye hun la på seg.

Ente med at hs ville vi skulle begynne på mms, så vi kjempet med flasken i over 2 uker før vi ga oss.

Nå har endelig hs forstått at hun følger sin egen kurve. Ammingen har gått mye bedre etter at hs sluttet å stresse meg opp angående vekt.

Som sakt, på 3 mnd kontrollen hadde hun en økning på 65 g. E ikkje mye, men var nok til at kurven steg litt.

Slutt å tenk på det, slapp av og ikkje stress angående vekt. Da vil melken komme tilbake også. Eg mistet mye melk i den perioden hs stresset med at vi skulle på flaske osv. Etter at eg sluttet med det stresset har melken kommet tilbake.

Jeg fullammer og jenta mi har ikke lagt nok på seg viser siste målinger ;/ Jeg prøver med MME, men hun er ikke glad i flaska og drikker bare litt så hyler hun.. Jeg prøver hver dag. Ammer to ganger på natta og føler jeg har mye melk da. Litt mindre melk på dag og kveld føler jeg at jeg har. Men hun er fornøyd, smiler og utvikler seg normalt utenom at vekta ikke er helt der den skal..
Nå er jeg noe fortvila og har veldig lyst å prøve med litt tynn grøt. Noen som har erfaring? Hun er født 2 august..

Blir sikkert slakta her inne nå. Gutten min er født 11. aug. Han får velling før legging, går ned på høykant. Han er flaskebarn, drikker bare mme og legger fint på seg. Startet med velling fordi jeg ønsker å forberede magen på at han skal starte litt opp med fast føde fra 4 mnd av. Det går fint og han takler det fint. Kjenner mange som har gitt barna velling fra 3 mnd av......det er mulig å prøve veldig tynn velling for å se hvordan babyen tåler det i første omgang.

Når du fullammer så anbefaler de grøt nå rundt fire mnd før mme, hørte av hs på firemnd-gruppe igår.. :) hvis du har lyst å prøve grøt, så kan du vel gjøre det.. Vær obs på at hun kan bli noe urolig i magen de første dagene.. Starte med prøvesmak først kanskje, for å venne magen til litt tynn grøt? :) lykke til.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mme pluss en skje eller to med grøt uten smak.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har ikke stressa noe med vekta til lille. Men var på kontroll i uka her og hu har lagt på seg for lite. Født 23.aug og HS sa jeg kunne prøve grøt før hun ble 4 mnd siden kurven har flata ut :)
Mi nr.2 var akkurat lik, og stressa SÅ med mme og vekke om natt osv. Men nå lar jeg det bare gå sin gang. Hun er stortsett fornøyd, nekter flaske etter pupp og er veldig oppvakt. Så ikke stress med det!

Back
Topp