Grøt igjen!

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når på døgnet gir dere julibarna grøt? Hvor mye spiser de ca?

Her så spiser hun kanskje en halv porsjon på kvelden og får litt mme 20 min senere.
Likevel så våkner hun på natten for å få litt mere mme. Hadde liksom trodd at grøten og mme skulle være nok til å sove rundt :p

Hvordan er det hos dere?

Samme her. Hun får grøt, pupp og tilslutt mme. Våkner alt fra kl 23:00-03:00. Spiser noen ganger en gang om natten, andre ganger fire... Veldig uforutsigbar!

Når på døgnet gir dere julibarna grøt? Hvor mye spiser de ca?

Her så spiser hun kanskje en halv porsjon på kvelden og får litt mme 20 min senere.
Likevel så våkner hun på natten for å få litt mere mme. Hadde liksom trodd at grøten og mme skulle være nok til å sove rundt :p

Hvordan er det hos dere?
Det samme her. :p
Dog inatt sov hun rundt fra 20 til 05 :p
Men som oftest spiser hun grøt halv 6. Nekter mme etter. Så blir bare grøt og så natta :p

Det samme her. :p
Dog inatt sov hun rundt fra 20 til 05 :p
Men som oftest spiser hun grøt halv 6. Nekter mme etter. Så blir bare grøt og så natta :p
Haha her gir hun jo utrykk for at hun ikke vil ha mere grøt, mett altså! Men neida skal fortsatt ha litt mme :p

Samme her. Hun får grøt, pupp og tilslutt mme. Våkner alt fra kl 23:00-03:00. Spiser noen ganger en gang om natten, andre ganger fire... Veldig uforutsigbar!
Min våkner også en gang mellom da :p spiser kanskje 60 ml mme.

Kanskje det endrer seg om noen mnd :) hadde vært herlig om hun sov hele natten igjennom :D

Haha her gir hun jo utrykk for at hun ikke vil ha mere grøt, mett altså! Men neida skal fortsatt ha litt mme :p
Her er det bånn gass nesten en hel posjon grøt. Og ønsker jeg å få i henne mme eller vann, men det ekke sjangs :p prøvd å gi mindre grøt og heller spe på med mme eller vann. Men nekter da og :p så blir litt tynn grøt heller med svisker i (det ble forresten en superhit). Så magen holder seg. Hun hadde hard mage her igår :(

Sånn ser dagen ut her:
Tidspunktene varierer litt etter når han står opp ☺
Kl 9- Mme
Kl 12- Mme
Kl 15- Mme
Kl 18- Grøt og fruktmos, spiser stort sett 1 porsjon (100 ml vann)
Kl 21- Mme

Innimellom dette gir jeg litt smaksprøver, holder nå på med søtpotet ☺

Her ble det bedre for oss med grøt til lunsj og smaksporsjoner til middag. Mme resten av måltidene ca. 4-5 per dag :) sover natten igjennom! Da vi prøvde med grøt før natt ble han mye mer urolig og kunne våkne for mme på natten!

Han får somregel på morgen/formiddag/dag alt etter som når det passer seg. Han er ikke noe glad i grøt, bortsett fra den posen med grøt med eplesmak fra semper.. men den koster ca 17 kr posen så er uaktuelt å få det hver dag :P så prøver titt og stadig nye grøt typer og blander med ulik fruktmos for å se om det da faller i smak...

Her ser dagen slik ut:
08.00: mme
12.00: grøt (100ml vann ekstra tykk grøt som blir blandet tynnere med fruktmos)
15.00 mme
16.30: smaksprøve på middagsglass (ca 1/3 av et glass)
19.00: grøt (100ml vann med fullkorsngrøt med eple og sviske)
23.00: mme ved behov

innimellom måltidene får hun også frukt :)

etter siste grøtmåltidet steller vi og legger. Hun sover hele natta, men noen ganger får hun ei flaske i 23-tiden. Hun våkner ikke av den, derfor gir vi henne om hun har spist lite ellers på dagen.

Vi begynte med tilvenning av grøt da hun var 3 mnd pga lav vektoppgang. frem til hun var 4 mnd fikk hun i begnnelsen noen skjeer og etterhvert 1/2 porsjon (50 ml vann) på formiddagen. Fra hun var 4 mnd fikk hun en hels porsjon til kvelds. det var porsjoner med 100 ml vann, men ekstra mye grøtpulver så den ble ganske tykk. Jeg tynnet den ut med fruktmos, og hun spiser nesten alltid opp alt.
Nå ettr 5 mnd kontrollen ville helsesøster at vi skulle begynne å venne henne til middagsglass (fortsatt lav vektoppgang) og en ekstra porsjon med grøt, så nå har vi flyttet den porsjonen med ekstra tykk grøt til formiddagen (den er fra 4 mnd pakken) og på kvelden får hun fullkorsngrøt med sviske og eplesmak (6 mnd). hun elsker nesten alt vi gir henne da, så her i huset er det bare morsomt.

Sånn ser dagen ut her:
Tidspunktene varierer litt etter når han står opp ☺
Kl 9- Mme
Kl 12- Mme
Kl 15- Mme
Kl 18- Grøt og fruktmos, spiser stort sett 1 porsjon (100 ml vann)
Kl 21- Mme

Innimellom dette gir jeg litt smaksprøver, holder nå på med søtpotet ☺

Sover hun hele natta nå?

Ca
09.00 mme
12.00 mme.
13.00 halvt middagsglass
16.00 mme
19.00 mme
20.00 halv porsj grøt
20.30 mme og så i seng ;-)

Hun drikker altså 5 flasker i døgnet. Alt fra 90ml-200ml.
Har flere ganger vurdert og kutte ut flaska kl 19,for det virker ikke som hun trenger den. Men er litt redd hun skal få for lite væske i seg.. Hva trur dere?

Back
Topp