Grøt hjelp!

Emy84

Blir kjent med forumet
Min baby tar ikke flaske,etter råd fra HS pga litt stagnert vektoppgang begynte vi med grøt for en stund siden.Han elsker det og er oppi en fullporsjon for noen dager siden?Spm 1:jeg har hele tiden ammet først så gitt grøt,så får han pupp igjen på senga.Når kan jeg kutte ut puppen føre grøt?kan jeg heller gi mm eller mme i grøten så gi pupp på senga?Han ligger bare noen minutter på puppen føre grøt nå.Spm 2: Hvor lenge får de grøt på kvelden før man begynner med grøt måltid nr 2?

Hvis du føler det er greit å kutte puppen før grøten så gjør det! Bare pass på at melkeproduksjonen din ikke minker sånn utover når du begynner med mer fast føde hvis du ønsker å fortsette å amme!

Og når man begynner med mer fast føde er vel også litt opp til deg! Føler du babyen er klar for det? Min på 6 1/2 mnd spiser 2 fulle porsjoner grøt og middag iløpet av en dag. Begynte å gi fast føde ved 4 mnd og han ble som regel sur når det var tomt!
Tok en stund før vi var oppe i full porsjon siden jeg ammet først så da valgte jeg å introdusere flere måltider isteden. Så han fikk grøt til frokost (1/2 porsjon) så litt fruktmos utover dagen før han fikk grøt igjen på kvelden :)

Og til mme eller mm i grøten. Hvis du skal blande mme eller mm i grøten bør det være enten hjemmelaget grøt eller uten tilsetning av melk fra før av feks holle! Grøt fra nestle og semper inneholder melk fra før og bør ikke tilsettes mme for da kan det bli tungt for magen ( i hvert fall det jeg har hørt :) )

Du kan jo pumpe og ha melken din i grøten ja :) Det er veldig greit. Men husk å tilby vann hele tiden når de begynner med grøt.

Når hun var oppe i et helt vanlig grøtmåltid (vi gav grøt på dagtid og mme på kveld) så begynte vi å gi det to ganger for dagen, og etpar uker senere et tredje grøtmåltid.

Ok:) jeg har vann på flaske og tutkopp med grøten,men han skjønner ikke hva han skal gjøre med de :-/

Ok:) jeg har vann på flaske og tutkopp med grøten,men han skjønner ikke hva han skal gjøre med de :-/

Vanlig mmme-flaske da? Det begynte vi med, istedet for å ha mme på flaske fikk hun bare vann i :)

Vi prøvde nuk flaske med en spesial tut og det gikk faktisk..:-) drakk ikke mye..ca 20:-/ men bedre enn tidligere!

Hei. Med Dennis økte vi porsjonene ganske kjapt. Han spiste ikke fulle måltider før 1-2 måneder etter første introduksjon, men jeg merket han ble mer sulten og søkte oftere etter bryst, samt utilfreds etter pupp og ønsket tydelig mer mat. Vi begynte ved 4 måneders alder og rundt seks måneder spiste han grøt til frokost og kvelds, frukt til lunsj og grønnsaker og kjøtt til middag.

Jeg har ikke ammet før måltider, men etter og det har gått helt fint.

Har du prøvd å gi vann på imsdalflaske (barneflaske) eller vanlig kopp? Eneste gullet her ville ta av:-)

Han får nå i seg vann til måltidene og pupp nå etter grøt,det fungerer fintmen litt usikker på hvor mye vann han bør få i seg?

Hei. Med Dennis økte vi porsjonene ganske kjapt. Han spiste ikke fulle måltider før 1-2 måneder etter første introduksjon, men jeg merket han ble mer sulten og søkte oftere etter bryst, samt utilfreds etter pupp og ønsket tydelig mer mat. Vi begynte ved 4 måneders alder og rundt seks måneder spiste han grøt til frokost og kvelds, frukt til lunsj og grønnsaker og kjøtt til middag.

Jeg har ikke ammet før måltider, men etter og det har gått helt fint.

Har du prøvd å gi vann på imsdalflaske (barneflaske) eller vanlig kopp? Eneste gullet her ville ta av:-)
Ammet du da etter alle måltider? Eller innimellom måltider?

Back
Topp