Grøt/fast føde.

Sille

Betatt av forumet

Har dere begynt å gi de små litt smakeprøver enda og hvordan går det? Liker de det de får? :)

Fikk en tupp av en teskje med banan i dag. Smatta godt og gapte etter mer. Godt tegn :) 

Hun har ikke fylt 4 måneder ennå så her venter vi. Prøver liksom å vente så lenge som mulig for bleia blir en helt annen når de begynner med annen føde

Lillemann er 4 mnd i dag. Han begynte med smaksprøver for 2 uker siden. Lillegutt trengte noe mer enn mme, Han tok det veldig bra han storkoser seg med grøt og avføringen er bra. Jeg gir alltid sviskemos til grøtmåltidet så ikke han skal bli hard i magen. Så her i huset ble grøt veldig bra tatt i mot hehe :D

Ikke begynt enda, men etter hun blir 4 mnd begynner vi nok med litt smaksprøver på grøt. Hun spiser så ofte og gulper mye, så kanskje det blir bedre med noe fast føde.....

shokois skrev:
Lillemann er 4 mnd i dag. Han begynte med smaksprøver for 2 uker siden. Lillegutt trengte noe mer enn mme, Han tok det veldig bra han storkoser seg med grøt og avføringen er bra. Jeg gir alltid sviskemos til grøtmåltidet så ikke han skal bli hard i magen. Så her i huset ble grøt veldig bra tatt i mot hehe :D

Slik gjør vi det og :-D 

har begynt med middag da han krevde mere enn bare mme. grøt er han ikke noe særlig glad i men middag går ned uten problemer. maten ifra nestle liker han ikke så kjøper hipp.

turboquattro skrev:
har begynt med middag da han krevde mere enn bare mme. grøt er han ikke noe særlig glad i men middag går ned uten problemer. maten ifra nestle liker han ikke så kjøper hipp.

Erfaringen min.. ettersom jeg også smaker på det jeg gir barna mine er jo at Nestle sin barnemat ikke har no smak. Om du tar småfolk foreksempel lapskaus, så smaker det faktisk lapskaus. Jeg syns det er tryggere når maten smaker det den skal, da er det ikke så mye konserveringsmiddler

Jeg tenker å fullamme til hvertfall 6 mnd..
MEN jeg har begynt å gi henne litt smaksprøver, tenker det er smart at hun får kjenne på litt andre smaker og konsistenser.. :)

Sønnen min er straks 4 måneder, kun noen dager igjen.
Jeg fullammer min lille, men det virker som det ikke er nok.
Han virker sulten støtt og når jeg er hjemme med han så vil han gjerne ha mat hver time. Hvis vi er ute og triller eller gjør noe annet så "glemmer" han det litt og det kan gå lenger tid i mellom hvert måltid.
Det han nå har begynt med er å våkne hver time på natta for å mase om mat.
Før så sov han et par lengre perioder på 2-3 timer de første to øktene fra jeg hadde lagt han i senga, og så våkna han som regel hver time etter fem.
Hver time!!! emoticon Det hører også med til historien at han gulper mye.

Nå begynner jeg med grøt.
Hvilken grøt begynner dere med?
Og disse smaksprøvene - hvor lenge skal de vare?

Viern skrev:
Han virker sulten støtt og når jeg er hjemme med han så vil han gjerne ha mat hver time. Hvis vi er ute og triller eller gjør noe annet så "glemmer" han det litt og det kan gå lenger tid i mellom hvert måltid.
Før så sov han et par lengre perioder på 2-3 timer de første to øktene fra jeg hadde lagt han i senga, og så våkna han som regel hver time etter fem.

jeg ville ha begynt med grøt.  mini ville ikke ha grøt til og begynne med så startet med middagsglass. men da jeg kjøpte hipp istedefor nestle så spiser han. begynte med hipp Risgrøt med banan og fersken. den er ifra 4 mnd. men hvis du skal begynne med nestle så har jeg begynt med det som nå heter min første havregrøt med ris og hvete til de 3 andre her.

begynte med 1-2 ts så dem ikke får vondt i magen og økte gradvis. her å gulpet han masse men det har blitt litt bedre etter vi begynte med fast føde.

så nå spiser han en en porsjon med middag og 1 med grøt hver dag.

Viern skrev:

Jeg tenker å amme så lenge jeg orker, ammer hver andre time, og 3  ganger på natt. Jeg har laget litt velling til henne noen ganger av maisgrøt. Hun sov ikke mer av det, så det hadde ingenting å si i forhold til lenger søvn. Men hun ble veldig løs i magen av det. det rant ut kan du si. veldig blødt. så jeg er tilbake på bare amming

Jeg har gitt Nestle sin grøt som heter Sinlac, den er uten melk og gluten. Så blander jeg et par skeier med sviskemos oppi slik at magen skal fordøye den bedre. Det har funka bra her! :-) Han elsker det. Jeg har gitt bare MME siste månedene, og derfor får han nå et grøtmåltid om dagen. Snakket med helsesøster om det, og hun mente siden han fikk mme, så gikk det bra å erstatte en flaske med et grøtmåltid. 

Back
Topp