grønnsakssuppe

HUSMOR!!!![8D][8D][8D]

Prøvd å søke rundt på nett??

Nei, men det er vel bare å kutte opp masse grønnsaker og koke de i vann med buljong oppi? [8D][:D]

ORIGINAL: sånja

HUSMOR!!!![8D][8D][8D]

Håpa egentlig på at du hadde noen tips, du som har kommet med så masse tidligere. Men da tar jeg en søkerunde på nett :)

ORIGINAL: Reinbue

HUSMOR!!!![8D][8D][8D]

Håpa egentlig på at du hadde noen tips, du som har kommet med så masse tidligere. Men da tar jeg en søkerunde på nett :)

Har ikke en eneste oppskrift på grønnsakssuppe.

Har på pastasuppe da...[;)]

Men svigermor lager en veldig god grønnsakssuppe med squash og tomater ++. Kan høre om jeg får oppskrifta??[:D]

HUSMOR!!!![8D][8D][8D]

Ja, det er ikke noe hokus pokus! [8D] Og oppskrifter har jeg ikke..... [;)]

Men jeg bruker potet, kålrabi, purreløk, selleri, gulrot...... men jeg bruker ikke ren grønnsakssuppe, jeg bruker kjøttsuppe.... og da koker jeg den på kraften fra kjøttet! [8D]

jeg er skikkelig uerfaren kokk. Tenkte også å lage suppe med kjøtt i. tenkte å bruke strimla kylling. Men hvordan koker man suppe på kraften fra kjøttet liksom? Det skjønner ikke jeg :P *flau*

jeg er skikkelig uerfaren kokk. Tenkte også å lage suppe med kjøtt i. tenkte å bruke strimla kylling. Men hvordan koker man suppe på kraften fra kjøttet liksom? Det skjønner ikke jeg :P *flau*
Først koker du kjøttet og så siler du vannet av kjøttet som da blir en kraft så lager du suppe av det. [;)]

Enkel og god pastasuppe:
4 porsjoner
1pk kjøttdeig
1pk stjernebacon e.l., strimlet
løk og paprika om du liker det.
2-4 poteter etter størrelse
1-2 gulrøtter etter størrelse.
1 glass Dolmio pastasaus. (Kan byttes ut med 2 bokser hermetiske tomater, 2 ss tomatpuré og 1 terning grønnsaksbuljong)
1 liter vann.
Salt, pepper, oregano, paprikapulver, chilipulver.

Stek kjøttdeig og bacin i stekepanne og ha oppi en gryte når det er ferdig stekt.
Hakk gulrot og poteter i biter. Gulrøttene litt mindre enn potetene, siden de trenger litt mer koketid.[;)]
Ha i pastasaus, vann + krydder og la det koke i 5min. Ha deretter oppi pasta og kok i ca. 10min til pastaen er ferdig.
Serveres med nystekte baguetter og revet ost. (Osten skal oppi suppa..[8D])

Har laga denne så mye at vi gikk litt lei..[8D]

ORIGINAL: Lene1986

Først koker du kjøttet og så siler du vannet av kjøttet som da blir en kraft så lager du suppe av det. [;)]
Åja, så jeg skal ikke steke kjøttet i det hele tatt?

Jeg tror ikke kylling er det beste kjøttet i en slik suppe, ikke for å kokes iallefall... Hvis du skal bruke kylling så tror jeg du steker/bruner den litt først iallefall!

Hvis du bruker saltet kjøtt (f.eks lammekjøtt), så koker man det, bruker kraften etterpå.

Trenger ikke steke det først nei. Ikke kyllingen heller [;)]

Hm. Nå er det ei som sier at kyllingen burde stekes, og ei som sier at den ikke behøver å stekes. Hva gjør jeg da? :P

Hm. Nå er det ei som sier at kyllingen burde stekes, og ei som sier at den ikke behøver å stekes. Hva gjør jeg da? :P
Hvis du steker den får du den stekeskorpa på, hvis du ikke steker den får du den ikke. Jeg ville aldri stekt kyllingne før jeg brukte den i en suppe. Har ikke gjort det noen av plassene jeg har jobbet. [;)] Men det er jo en smakssak også.

Hvis du steker den får du den stekeskorpa på, hvis du ikke steker den får du den ikke. Jeg ville aldri stekt kyllingne før jeg brukte den i en suppe. Har ikke gjort det noen av plassene jeg har jobbet. [;)] Men det er jo en smakssak også.
Hvor lang tid tar det å koke kylling da?

Hvor lang tid tar det å koke kylling da?
Kommer jo helt ann på bitene du har oppi. Men til den er ferdig [8D] Tar ikke så veldig lang tid.

Italiensk minestrone:
100gr sellerirot
1 stilk selleri
1 løk
2 gulrøtter
2 poteter
1/2 hode blomkål
2 dl pasta
3 hvitløkskløver
olje til steking
1,5 l vann
3 grønnsaksbuljonger
1 boks hermetiske tomater
3msk tomatpurre (eller en liten boks)
1 tsk merian
pepper
2 ss fersk persille
parmesan ost

Kutt løken og hvitløken smått og det andre i lille biter. Varm oljen og stek løk+ hvitløk. sett resten av grønnsaker oppi og la surre i 2-3 min. ha i vann og buljonger, tomat og tomatpurre + merian og salt og pepper.
Kok suppen i 10 min. Ha oppi pastaen og kok 10 min til.

Strø persille og parmesan over før servering[:D]
Kongebra suppe som er mye spist her!

Og dette med buljong - det lærer du med tiden jo oftere du bruker den[:)] Det står også på pakningen som regel hvor mye vann skal oppi med en buljong ca. [:)]

Back
Topp