grønn avføring?!

MamaB

Elsker forumet
Det siste døgnet har lilletutta hatt grønn grøtete avføring - ikke den gule "kornete" som er vanlig.
Hun spiser veldig - "hengt" på puppen omtrent sammenhengende siden halv 9 i morges, sutrer så fort jeg prøver å ta en ammepause.. har derfor gitt henne flaske med morsmelk attpåtil nettopp med 60 ml som hun drakk fortere enn svint.

Så.. kan magen være i ulage siden avføringen er grønn? Hun har ikke feber, virker ikke slapp - bare veldig sulten..

Tror fargen kan bli påvirket av det vi spiser, men vet ikke helt sikkert om det er det som gjør det. Oliver har også hatt noen dager med grønn bæsj. Så tror det er ganske normalt.

Jeg har hørt at det er et tegn på magevondt. Men helt vanlig innimellom

Her hadde Vilde mer grønn avføring da hun også fikk litt mme. Vet ikke om det er mme-ens eller som også andre sier her at det kan være et tegn på vondt i magen, for hun "boblet" og var samtidig veldig sutrete. Nå som hun bare får pupp, er den gul igjen.

Grønn avføring er tegn på vond mage !! Den skal ikke være grønn til vanlig, da plages de med magevondt..
Men viss det bare varer en dag eller 2, så er det nok bare forbigående mageknip.
Fortsetter det så kan det være tegn på en reaksjon på noe. Som f.eks mme. Den kan være litt hard for magen deres i starten viss de bare er vant til morsmelk [;)]

Hun får kun morsmelk, ikke MME - så da er det nok et eller annet jeg kan ha spist da hun reagerer på [:'(][&:] 

Så om det fortsetter så får jeg rett og slett ringe legekontoret - følger på med falkeblikk om formen endres noe - nå kommer det en bæsjebleie mens jeg skriver også gitt.. den har hun jobbet med nesten en halvtime..huff

Ephexita: Stakkers lille! Håper hun kommer seg fort!

Snuppa her kaster opp og shiter seg ut, og den avføringen som komme nå er grønn.
Kan kanskje være at magen er litt i ulage da?
minner veldig om den bæsjen hun hadde på sykehuset- bortsett fra lukten.
Lukter ingenting nå.

Ja jenta di har nok veldig vondt i magen stakkars... [:(]
Håper det ordner seg !!

Lykkeliten i januar; Ja, det er ikke umulig at hun reagerer på noe du har spist! Kan være alt fra nøtter,sjokolade, brus til løk, kål og reker f.eks... De reagerer veldig ulikt disse små, så en må bare prøve seg fram!
Lykke til [:D]

Back
Topp