Grønn avføring

Trekløveret <3

Forumet er livet
Snuppa er nå snart 22mnd...siden hun var pitteliten baby har hun ikke bæsjet om natten, men inatt var det 2 bæsjebleier, og GRØNNE!! (Pappaen som skiftet, jeg så de ikke...) Har vært en tur i bhg idag, og der hadde hun hatt en grønn, vistnok bra bløt bæsjebleie.. Når ene på avd så meg når jeg skulle hente så spurte hun om jeg hadde fått beskjed om diareen..så hun mente det var diare...[&o] Rett før vi gikk fra bhg så byttet jeg atter en bæsjebleie, grønn.. Men jeg syntes ikke den var så diarebløt at det gjorde noe...[8|]
Så forteller de at det er en på avd som er til legen i dag, nettopp pga grønne bæsjebleier...Hatt de en uke...

De siste dagene har hun blitt litt sår nedentil...og nå blir det bare verre og verre... går og gråter og sier aua..[:(] Smører henne godt med salve, og lar henne gå naken endel, så det får luftes...men ingen bedring...som sagt bare verre og verre...

Noen ideer til hva dette kan komme av?? Lyst å vite noe NÅ, ikke vente til imorgen for å evt få høre ang dette andre barnet....[&o]

ORIGINAL: AngelBaby

Snuppa er nå snart 22mnd...siden hun var pitteliten baby har hun ikke bæsjet om natten, men inatt var det 2 bæsjebleier, og GRØNNE!! (Pappaen som skiftet, jeg så de ikke...) Har vært en tur i bhg idag, og der hadde hun hatt en grønn, vistnok bra bløt bæsjebleie.. Når ene på avd så meg når jeg skulle hente så spurte hun om jeg hadde fått beskjed om diareen..så hun mente det var diare...[&o] Rett før vi gikk fra bhg så byttet jeg atter en bæsjebleie, grønn.. Men jeg syntes ikke den var så diarebløt at det gjorde noe...[8|]
Så forteller de at det er en på avd som er til legen i dag, nettopp pga grønne bæsjebleier...Hatt de en uke...

De siste dagene har hun blitt litt sår nedentil...og nå blir det bare verre og verre... går og gråter og sier aua..[:(] Smører henne godt med salve, og lar henne gå naken endel, så det får luftes...men ingen bedring...som sagt bare verre og verre...

Noen ideer til hva dette kan komme av?? Lyst å vite noe NÅ, ikke vente til imorgen for å evt få høre ang dette andre barnet....[&o]

Det KAN være en bakterie som heter chlostridium som forårsaker diareen, dette er en infeksjon i tarmen som ofte kommer etter at man har gått på antibiotika... Antibiotika gjør jo at mange bakterier i tarmen også dør (i tillegg til de bakteriene man får medisin mot) og derfor får man jo også løs mage når man får antibiotika. Noen ganger gjør dette at det blir godt vekstgrunnlag for andre bakterier enn de som det vanligvis finnes flest av i tarmen, og da kan de gi en infeksjon med diare.. Chlostridium er smittsomt (kontaktsmitte) og om pasienter får det på sykehus blir de kontaktsmitte isolert. Man får vannaktig diare som er grønn på farge og har spesiell lukt, den inneholder ofte også mye slim. Huden i underlivet blir veldig fort sår pga diareen er ganske "sur" og irriterer huden. Chlostridium kan behandles med antibiotika, og for å finne ut hva som forårsaker diareen må du levere avføringsprøve til legen.. Men å si helt sikkert hva det er kan vel egentlig ingen uten at avføringen/barnet blir undersøkt.. Du får vurdere selv om du vil kontakte legevakten eller avvente til i morgen.... Håper de blir bedre snart!

det hørtes ikke så artig ut. Det kan ikke være 2 års jekslene som kommer da? Min gutt får iallefall masse drittbleier (ca 8 stk i døgnet) når han får tenner. De var svart/grønne....
Jeg syns sinksalven fra apoteket er veldig bra på stumpen

Back
Topp